Velibor Ratković iz Trebinja, od nekada najpopularnijeg jugoslovenskog vozila "fiće" pravi neobične automobile, zbog čega ga zovu - "doktor za nacionalnu klasu".
Dvadesetčetvorogodišnji Velibor Ratković iz Trebinja, od nekada najpopularnijeg jugoslovenskog vozila "fiće" pravi neobične automobile.
"Doktor za nacionalnu klasu", kako ga zovu njegovi sugradjani, pretvara ih u bagije, kamionete, ali i limuzine i daje im imena po boji u koju ih ofarba - Zeleni, Plavi, Beli, Crveni.
"Zelenog fiću kabriolet radio sam godinu dana i uložio dosta vremena, strpljenja i novca. Automobil ima 900 kubika i sredjen je do perfekcije. U njemu je motor iz 'juga', iz nekada popularne 'četrdesetpetice'. I drugi delovi su 'Zastavini' i to je moj najstariji ljubimac, koji je proizveden pre punih 30 godina", priča Veso za "Press RS".
Kao zimsku opremu za Zelenog "doktor za fiće" je već spremio skije koje će namontirati umesto prednjih točkova, dok će na zadnje pogonske, ugraditi gume "kramponke".
"Samo čekam sneg pa da se provozam. Fićo nikada nikoga nije izdao ni na snegu, ni na ledu, ni na makadamu, on je kao mali džip i još dugo ću se družiti sa njim. Od jednog fiće ću napraviti kamionet i pokloniti ga svom dedi na Zubcima, za potrebe seoskog života. Od drugog planiram da napravim limuzinu, koju ću iznajmljivati mladencima da se voze na venčanje, ali i za neke druge svrhe. Taj fićo limuzina će imati četvoro vrata i biće dug sedam metara", najavljuje Veso.
Nakon Zelenog, po godinama starosti je bio Plavi, proizveden 1979. godine, kome ja Veso dao novi život, reparirao ga i prodao. Kako kaže, posle Plavog na red su došli Beli i Crveni, koji su 1980. godište. Vaso je donedavno u garaži imao dva reparirana modela stare "zastave 750" od kojih je jednog prodao.
"Najradije bi zadržao sve fiće koje sam sredio, ali ovo je skup hobi, potrebne su ogromne pare za meterijal i delove. Kad sredim jedan automobil prodam ga, da bi imao novac za sledećeg ljubimca", kaže Vaso.
Ne pleni Vesov kabriolet samo poglede Trebinjaca, koji su u početku mislili da je automobil dovezen odnekud sa strane, već okuplja prolaznike i u drugim mestima.
"U Dubrovniku sam ga nedavno parkirao pored 'Tojotinog' džipa. Verujte, niko nije pogledao džip, a oko mog Zelenog se okupila gomila ljudi. Sa fićom sam učestovavao i na reliju 'Tjetnište 2007' i bio treći u svojoj klasi", ističe ovaj zaljubljenik u vozilo koje je nekada bilo simbol jedne nacije.
Ratković kaže da svi njegovi automobili imaju atest, da su svi uredno registrovani i da troše veoma malo - "kao Zipov upaljač", jer su im motori od 750 i 850 kubika.
"Doktor za nacionalna klasu" pojašnjava da u sve fiće ugradjuje isključivo originalne delove.
"Delovi nekog drugog proizvodjača bi mi krnjili ugled, tako da u sve fiće ugradjujem samo 'Zastavine' proizvode. Dosta delova sam našao u Trebinju, gde još ima ovakvih auta, a nešto sam kupovao i u Podgorici. Nešto naručujem i iz Srbije. Da repariram automobil treba mi mnogo vremena, voženi su po makadamskim, lošim putevima pa su im osim podova i limarije koje je nagrizao rub vremena, dotrajali i ostali delovi ", otkriva Veso.
(MONDO)
"Doktor za nacionalnu klasu", kako ga zovu njegovi sugradjani, pretvara ih u bagije, kamionete, ali i limuzine i daje im imena po boji u koju ih ofarba - Zeleni, Plavi, Beli, Crveni.
"Zelenog fiću kabriolet radio sam godinu dana i uložio dosta vremena, strpljenja i novca. Automobil ima 900 kubika i sredjen je do perfekcije. U njemu je motor iz 'juga', iz nekada popularne 'četrdesetpetice'. I drugi delovi su 'Zastavini' i to je moj najstariji ljubimac, koji je proizveden pre punih 30 godina", priča Veso za "Press RS".
Kao zimsku opremu za Zelenog "doktor za fiće" je već spremio skije koje će namontirati umesto prednjih točkova, dok će na zadnje pogonske, ugraditi gume "kramponke".
"Samo čekam sneg pa da se provozam. Fićo nikada nikoga nije izdao ni na snegu, ni na ledu, ni na makadamu, on je kao mali džip i još dugo ću se družiti sa njim. Od jednog fiće ću napraviti kamionet i pokloniti ga svom dedi na Zubcima, za potrebe seoskog života. Od drugog planiram da napravim limuzinu, koju ću iznajmljivati mladencima da se voze na venčanje, ali i za neke druge svrhe. Taj fićo limuzina će imati četvoro vrata i biće dug sedam metara", najavljuje Veso.
Nakon Zelenog, po godinama starosti je bio Plavi, proizveden 1979. godine, kome ja Veso dao novi život, reparirao ga i prodao. Kako kaže, posle Plavog na red su došli Beli i Crveni, koji su 1980. godište. Vaso je donedavno u garaži imao dva reparirana modela stare "zastave 750" od kojih je jednog prodao.
"Najradije bi zadržao sve fiće koje sam sredio, ali ovo je skup hobi, potrebne su ogromne pare za meterijal i delove. Kad sredim jedan automobil prodam ga, da bi imao novac za sledećeg ljubimca", kaže Vaso.
Ne pleni Vesov kabriolet samo poglede Trebinjaca, koji su u početku mislili da je automobil dovezen odnekud sa strane, već okuplja prolaznike i u drugim mestima.
"U Dubrovniku sam ga nedavno parkirao pored 'Tojotinog' džipa. Verujte, niko nije pogledao džip, a oko mog Zelenog se okupila gomila ljudi. Sa fićom sam učestovavao i na reliju 'Tjetnište 2007' i bio treći u svojoj klasi", ističe ovaj zaljubljenik u vozilo koje je nekada bilo simbol jedne nacije.
Ratković kaže da svi njegovi automobili imaju atest, da su svi uredno registrovani i da troše veoma malo - "kao Zipov upaljač", jer su im motori od 750 i 850 kubika.
"Doktor za nacionalna klasu" pojašnjava da u sve fiće ugradjuje isključivo originalne delove.
"Delovi nekog drugog proizvodjača bi mi krnjili ugled, tako da u sve fiće ugradjujem samo 'Zastavine' proizvode. Dosta delova sam našao u Trebinju, gde još ima ovakvih auta, a nešto sam kupovao i u Podgorici. Nešto naručujem i iz Srbije. Da repariram automobil treba mi mnogo vremena, voženi su po makadamskim, lošim putevima pa su im osim podova i limarije koje je nagrizao rub vremena, dotrajali i ostali delovi ", otkriva Veso.
(MONDO)