Predrasudu da vožnja luksuzne limuzine podrazumeva debeo novčanik i pozamašan rezervoar za gorivo, pokušava da razbije Mercedes-Benz predstavljanjem modela F700 Concept...
Predrasudu da vožnja luksuzne limuzine podrazumeva debeo novčanik i pozamašan rezervoar za gorivo, pokušava da razbije Mercedes-Benz predstavljanjem modela F700 Concept...
Izgleda da polako prolazi vreme luksuznih limuzina koje su za vožnju dugu 100 kilometara tražile bar 20 litara goriva. Kamionski rezervoari na tim automobilima signalizirali bi skoru nestašicu goriva kada bi ostali sa par desetina litara goriva. Uz normalno razmišljanje i malu pomoć ekonomije shvatilo se da je vožnja takvih krstarica, najblaže rečeno, bacanje novca. Savremeni moćni dizeli su donekle popravili stvar, sa one ekonomske strane, ali benzin u krvi vatrenih obožavalaca traži emotivno smirenje. Ono bi trebalo doći u obliku nekog benzinca koji troši kao dizel motor, a pri tome ne iziskuje prevelike troškove održavanja.
Nagoveštaj za smirenje došao je iz Mercedes-Benza, koji je na prošlogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu predstavio model F700 Concept.Izgleda da polako prolazi vreme luksuznih limuzina koje su za vožnju dugu 100 kilometara tražile bar 20 litara goriva. Kamionski rezervoari na tim automobilima signalizirali bi skoru nestašicu goriva kada bi ostali sa par desetina litara goriva. Uz normalno razmišljanje i malu pomoć ekonomije shvatilo se da je vožnja takvih krstarica, najblaže rečeno, bacanje novca. Savremeni moćni dizeli su donekle popravili stvar, sa one ekonomske strane, ali benzin u krvi vatrenih obožavalaca traži emotivno smirenje. Ono bi trebalo doći u obliku nekog benzinca koji troši kao dizel motor, a pri tome ne iziskuje prevelike troškove održavanja.
Inspiracija za model F700 bio je koncept Mercedes- -Benz Bionic Car iz 2005.
Na medjuosovinskom rastojanju od čak 3450 mm napravljena je luksuzna limuzina dužine 5180 mm. Ukupna dužina je manja, a medjuosovinsko rastojanje veće od onog kod duže verzije aktuelne S klase. Širina od 1960 mm i visina od 1438 mm jasno govore, pored ostalih dimenzija i samog izgleda, da bi koncept F700 mogao biti preteča nove S klase ili naslednik sadašnjeg modela CLS.
Ima tu dizajnerskih elemenata koji ga nedvosmisleno povezuju sa modelom CLS, poput opadajuće linije krova, ali se, ipak, vidi da je dizajnerski tim iz Irvina u Kaliforniji dobro zasukao rukave. Bizarne forme delova karoserije nagoveštavaju nešto potpuno novo u dizajnu ovog nemačkog proizvodjača. Naglašeni blatobrani točkova i donja linija bočnih prozora koja opada od pozadi prema napred su veoma upečatljivi. Aerodinamični štitnik zadnjeg točka, koji se spušta od ivice blatobrana prema dole pomalo podseća na francusku školu dizajna. Okviri na vrratima za prozore ne postoje i to dodatno podstiče sportski izgled. Nasuprot tome, ne toliko široke gume (195/50) nalaze se na velikim aluminijumskim točkovima prečnika R21.
Veliki medjuosovinski razmak pored udobne vožnje obećava i dosta mesta u prostoru namenjenom putnicima. Četiri potpuno odvojena sedišta imaju krem boju sa braon aplikacijama i deluju savršeno udobno.
Zadnja desna vrata otvaraju se prema nazad za razliku od onih na levoj strani. Takav način otvaranja vrata trebao bi poslovnom čoveku što više da olakša smeštanje na zadnje sedište. Takodje, i zadnje desno sedišta je deo novog koncepta Mercedesa nazvanog REVERSE seat koji omogućava pravljenje različitih kombinacija ambijenta unutrašnjosti. Ono se može podesiti za poslovni razgovor, uživanje u vožnji ili eventualno spavanje tokom duže vožnje. Monitori u naslonima prednjih sedišta na usluzi su putnicima koji se voze pozadi. Iznad oba zadnja sedišta na krovu se nalazi po jedan veliki trouglasti stakleni otvor koji je tu, pretpostavljamo, za poboljšanje atmosfere u toku vožnje. Pitanje je da li će ovi, ne naročito dopadljivi "trouglovi", pronaći svoje mesto u nekoj serijskoj verziji.
Instrument tabla je zanimljivo dizajnirana, a čitanje podataka sa kokpita zbog specijalnih efekata stvara poseban doživljaj. Za vožnju modela F700 pripremljen je i poseban sistem SERVO-HMI, koji omogućava dijalog sa vozačevim improvizovanim asistentom. Ova pogodnost za vozača tu je, pre svega, zbog što veće bezbednosti vožnje i što bolje dostupnosti neophodnih podataka.
Osnovna stvar koja omogućava da se luksuz posmatra na drugi način je potpuno novi agregat izradjen u DIESOTTO tehnologiji. Iz samog naziva može se zaključiti da ovaj motor spaja najbolje osobine benzinskih i dizel agregata. Svećice benzinca sa komprimovanjem smeše kao kod dizela uz direktno ubrizgavanje i turbopunjač predstavljaju dobitnu kombinaciju koja je podarila ovom agregatu visoke performanse, štedljivost i dobre ekološke parametre. Iz četvorocilindarskog motora zapremine 1,8 litra dobijeno je ukupno 175 kW (238 KS), a dodatnih 20 KS iz pomoćnog elektromotora omogućava maksimalnih 258 KS. Maksimalni obrtni moment je 400 Nm, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 7,5 sekundi. Ovaj agregat zadovoljava visoku Euro 6 normu, prosečno troši 5,3 litara na 100 predjenih kilometara i može se ubrzati do maksimalnih 200 km/h. Svi ovi fabrički podaci su za pohvalu, ali ipak ostaje crv sumnje, pre svega vezan za potrošnju, jer još uvek nam je teško pojmljivo da limuzina teška 1700 kg ima takve performanse uz tako mali utrošak goriva.
Još jednu zanimljivost na ovom konceptu čini sistem ogibljenja koji ima naziv PRE-SCAN. Uz pomoć dva laserska senzora, koji se nalaze u sklopu prednjih svetlosnih grupa, i odgovarajućeg softvera ovaj novi sistem bukvalno prilagodjava automobil uslovima puta.
Sada je postalo jasno da bi način života iskrenih obožavalaca moćnih benzinskih agregata mogao poprimiti neke nove dimenzije. Svakako luksuz, ali u malo drugačijem pakovanju mogao bi se servirati onima koji ne žele da oskudevaju u performansama, a pri tome imaju nešto skromniji budžet. Ostaje tu još nekoliko problema, od kojih je najveći sama kupovina ovakvog automobila. DIESOTTO agregat je novina koja će kada dospe u serijsku proizvodnju imatu zasluženo visoku cenu, makar u prvo vreme. Opravdano se javlja bojazan da će cene modela opremljenih ovim agregatima biti astronomske. U tom slučaju će se kod naroda ponovo javiti čuvena izreka: "Kad ima da kupi, ima i da sipa (gorivo)", što se nikako ne bi uklopilo u smisao ove priče, jer je potrošnja ovih vozila daleko manja od limuzina na koje smo se navikli osipati "drvljem i kamenjem" zbog njihove "žedji".
Inače, General Motors je razvio sistem sličan ovome, tako da se uskoro možemo nadati konkurenciji koja bi nama, potrošačima, olakšala život logičnim padom cene proizvoda. I umalo da zaboravimo na model F700, motiv ove priče, jer tema o novom agregatu je, čini se, zasenila i sam koncept. Njegovu evoluciju ćemo svakako pratiti i pitati se kako bi se mogla zvati serijska verzija te luksuzne limuzine...
(Vrele gume)