Indijska "Tata" predstavila je u četvrtak u Nju Delhiju nano, najjeftiniji autombil na svetu, koji će se od septembra prodavati po ceni od oko 2.500 dolara. "Narodni auto" nano, do sada najhrabija incijativa u koju se upustila ova kompanija, skoro upola je jefitniji od svih modela koji se sada mogu naći na indijskom tržistu, prenele su agencije.
"Narodni auto" nano, do sada najhrabija incijativa u koju se upustila "Tata", skoro upola je jefitniji od svih modela koji se sada mogu naći na indijskom tržistu, prenele su agencije.
Kompanija čija vrednost danas premašuje 7,8 milijardi dolara, pre samo deset godina pokazala je svoj prvi auto s petoro vrata, čime je dotadašnji proizvodjač kamiona postao i firma za izradu putničkih automobila.
"Narodni auto" odrediće jasnu poziciju "Tate" na svetskoj mapi proizvodjača automobila, koji se bore za što veće prisistvo na tržištima u razvoju, kao što su Indija, Kina i Rusija.
Najnoviji model, izradjen od specijalne plastike, daleko je od luksuznih robnih marki "Jagur" i "Land Rover", koje "Tata" pokušava da kupi od američkog "Forda".
Ideja "Tate" da proizvede jeftin, mali auto nastala je posle analize lokalnog tržišta, na kome milioni ljudi neretko prebacuju četoročlanu familiju, plus prtljag, na motorciklima ili skuterima.
U Indiji je u poslovnoj 2006/07. godini prodato sedam miliona vozila na dva točka i milion automobila.
Prelazak sa skutera na automobile, čime bi se unapredila bezbednost na indijskim prezagušenim i ponekad haotičnim drumovima, glavni je razlog zbog kojeg se krenulo u izradu "narodnog autmobila", izjavio je Ratan Tata, sedamdestogodišnji predsednik kompanije.
"Proizvod je s pravom već pobudio medjunarodnu pažnju", izjavio je Mohit Arora, izvršni direktor za Indiju u istraživačkoj kompaniji "J.D Power Asia - Pacific", koji je ocenio da je u pitanju "dogadjaj koji će ući u istoriju, bez obzira na uspeh".
"Folksvagen", "Tojota", "Honda" i "Fijat" takodje pokušavaju da izrade jeftin automobil, dok udružene kompanije "Nisan" i "Reno", koje su dobro prošle s njihovim jeftinim loganom, takodje razvijaju 3.000 dolara vredan auto s kompanijom "Bajaj", lokalnim rivalom "Tate."
Nano stiže na tržište u trenutku kada cena nafte dostiže skoro 100 dolara po barelu i kada raste potražnja za "zelenim" automobilima, dok se vozači s nostalgijom vraćaju ponovo oživljenim modelima kao što su fijat 500 i BMW-ov mini.
(Tanjug)