Automobilska industrija izigrava Deda Mraza uoči sezone zimskih odmora, dok njihovi trgovci pokušavaju da ispune godišnje planove i da povećaju udeo prodaje na tržištu nudeći kola po nižim cenama i specijalne ponude uoči Božicnih praznika.
Automobilska industrija izigrava Deda Mraza uoči sezone zimskih odmora, dok njihovi trgovci pokušavaju da ispune godišnje planove i da povećaju udeo prodaje na tržištu nudeći kola po nižim cenama i specijalne ponude uoči Božicnih praznika.Francuski "Pežo" nudi "Božićni bonus" i omogućava najbržu kupovinu limuzine koja se može voziti praktično onog trenutka kada kupac poželi da je ima.
Ljubitelji američkih modela "Ševrolet" kupovinom kola besplatno dobijaju komplet zimskih guma i poklon kupon za nabavku benzina, a nemački trgovci obećavaju da se sve formalnosti nabavke novih kola mogu obaviti za samo jedan dan.
Čak i azijski proizodjači, koji su značajano povećali prodaju, smanjuju cene da bi privukli što više kupaca.
Japanski "Micubiši" mami nemačke mušterije raznovrsnom ponudom u "sedmici ekonomskih čuda", kada se kupovinom kola može uštedeti nekoliko hiljada evra.
"Tojota", pak, pruža šansu da se kola nabave na kredit s nižim kamatama.
U ofanzivi su i proizvodjači autombila visoke klase, kao što je "Audi", koji nudi specijalne kamatne stope.
"Dajmler-Krajslerova" filijala za izradu manjih automobila "Smart" prodaje model "forfor" uz besplatno gorivo za godinu dana.
Prema analizi Nemačkog automobilskig instituta, prosečan popust trenutno se kreće oko 14 procenta u odnosu na katalošku cenu kola, odnosno 2.800 evra po vozilu. Analitičari ocenjuju da je taj procenat ispod najvišeg nivoa rabata, ali da je je i dalje "neprirodno visok."
Što se proizvodnje kola tiče, nemačke kompanije imale su dobru godinu. Udruženje autombilske industrije (VDA) računa da će proizvodnja u 2005. dostići 5,3 miliona jedinica, što je drugi najveći nivo dosad zabeležen, ali se zbog nedovoljne potražnje na domaćem tržištu više od 70 procenata vozila izvozi.
Pod pritiskom konkurencije mnoge kompanije u Nemačkoj bile su prinudjene da preduizimaju oštre mere štednje i da smanjuju broj zaposlenih. Od prošlog proleća "Opel" je ukinuo skoro 9.000 radnih mesta, dok je "Mercedes" najavio otkaz za 8.500 radnika.
Za pad prodaje često su krivi i sami proizvodjači koji ne posvećuju dovoljno pažnje kontroli kvaliteta, kao što je to slučaj s "Mercedesom" koji je ove godine povukao veliki broj automobila zbog tehničkih problema.
Nemački proizvodjači, medjutim, mogu s poverenjem da očekuju ulazak u 2006. godinu. Oštre mere štednje koje su prodeuzele kompanije "Folksvagen" i "Opel" počinju da daju rezultate, tako da ponovo počinju da posluju sa profitom.
Proizvodjači imaju u vidu da prosek kola koja se kreću drumovima Nemačke iznosi oko osam godina, pa su za 2006. najavili veliki broj novih modela.
Prema podacima VDA, Nemci su ove godine kupili 3,34 miliona novih kola, a procenjuje se da će se 2006. registrovati 3,35 miliona ukoliko ne dodje do promena u poreskoj politici.
(Tanjug)