Restorani u Evropi, SAD i Japanu testiraju ovih dana novu tehnologiju naručivanja jela - sa ekrana instaliranog na sto za kojim mušterija sedi.
Restorani u Evropi, SAD i Japanu testiraju ovih dana novu tehnologiju naručivanja jela - sa ekrana instaliranog na sto za kojim mušterija sedi.
Osim što takav način naručivanja jela smanjuje troškove, kompanije koje se zalažu za "elektronski" jelovnik ističu da će se mušterije pre odlučiti da naruče jelo ako svojim očima vide kako ono izgleda.
Ideja se, možda, može učiniti trikom u privlačenju što većeg broja potrošača, ali zasad, daje rezultate.
U Izraelu, kompanija Konseptik je instalirala elektronski jelovnik u veći broj suši barova, pabova i porodičnih restorana. Ponuda je zasnovana na već oprobanom sistemu samoposluživanja, koji postoji u kantinama ili za poništavanje karata na aerodromima ili u javnim garažama.
"Reč je o podsticaju potrošnje. Ako čovek vidi sliku čokoladne torte, veće su šanse da je poruči", kaže izvršni direktor Konseptika Adi Čitajat.
Konseptik je svoj sistem prodao i izvesnom broju restorana u Francuskoj, Južnoj Africi i Belgiji.
Veoma popularan suši restoran "Frejm" u Tel Avivu, koji je instalirao sistem elektronskog jelovnika, kaže da je povećao poslovanje za 11 odsto. Prema rečima glavnog menadžera Natalije Idri, veliki broj mušterija želi da unapred rezerviše mesta sa instaliranim ekranom u stolu.
Džil Urijel, koji već redovno dovodi svoju porodicu u "Frejm", kaže da deca vole da vide kako jelo izgleda pre nego što ga naruče.
Kompanija Aska T3 razvila je sličan sistem u Japanu. Iz "Majkrosofta" su saopštili da će njihov surface sistem, koji će preobraziti ceo sto u veliki ekran, zaživeti već na proleće u pojedinim američkim hotelima i kazinima, omogućavajući mušterijama da naručuju jela, ali i slušaju muziku i igraju igrice dok čekaju hranu.
Pa ipak, raznošenje jela i dalje ostaje posao konobara, koje, prema mišljenju nekih ljudi, ne mogu da zemene tehnološke novotarije. "Ja ne verujem u ekrane, verujem u ljude", kaže redovni posetilac "Frejma", biznismen Joaš Torkman.
"Čekaću konobaricu 15 minuta ako treba, neću da korstim ovo čudo", ističe on.
U Evropi, gde postoji široko rasprostranjena tradicija odlaska u restoran radi ručka ili večere, konobari su veoma skeptični.
"Pogledajte onog čoveka tamo. On punih 25 godina dolazi u ovaj restoran. Znam mu suprugu, znam mu ćerku. Ne mislite, valjda, da bi bilo lepše da ga, umesto živog čoveka, dočeka kompujter?" izjavila je za Rojters konobarica Djovana, koja godinama radi u italijanskom restoranu "Rostičerija fiorentina" u Briselu.
Prema mišljenju analitičara, elektronski jelovnik će, verovatno, naići na dobar prijem mladih jer oni vole da budu "u trendu", ali trebaće mnogo, mnogo godina da takav način naručivanja jela postane široko prihvaćen.
(Tanjug/Rojters)
Osim što takav način naručivanja jela smanjuje troškove, kompanije koje se zalažu za "elektronski" jelovnik ističu da će se mušterije pre odlučiti da naruče jelo ako svojim očima vide kako ono izgleda.
Ideja se, možda, može učiniti trikom u privlačenju što većeg broja potrošača, ali zasad, daje rezultate.
U Izraelu, kompanija Konseptik je instalirala elektronski jelovnik u veći broj suši barova, pabova i porodičnih restorana. Ponuda je zasnovana na već oprobanom sistemu samoposluživanja, koji postoji u kantinama ili za poništavanje karata na aerodromima ili u javnim garažama.
"Reč je o podsticaju potrošnje. Ako čovek vidi sliku čokoladne torte, veće su šanse da je poruči", kaže izvršni direktor Konseptika Adi Čitajat.
Konseptik je svoj sistem prodao i izvesnom broju restorana u Francuskoj, Južnoj Africi i Belgiji.
Veoma popularan suši restoran "Frejm" u Tel Avivu, koji je instalirao sistem elektronskog jelovnika, kaže da je povećao poslovanje za 11 odsto. Prema rečima glavnog menadžera Natalije Idri, veliki broj mušterija želi da unapred rezerviše mesta sa instaliranim ekranom u stolu.
Džil Urijel, koji već redovno dovodi svoju porodicu u "Frejm", kaže da deca vole da vide kako jelo izgleda pre nego što ga naruče.
Kompanija Aska T3 razvila je sličan sistem u Japanu. Iz "Majkrosofta" su saopštili da će njihov surface sistem, koji će preobraziti ceo sto u veliki ekran, zaživeti već na proleće u pojedinim američkim hotelima i kazinima, omogućavajući mušterijama da naručuju jela, ali i slušaju muziku i igraju igrice dok čekaju hranu.
Pa ipak, raznošenje jela i dalje ostaje posao konobara, koje, prema mišljenju nekih ljudi, ne mogu da zemene tehnološke novotarije. "Ja ne verujem u ekrane, verujem u ljude", kaže redovni posetilac "Frejma", biznismen Joaš Torkman.
"Čekaću konobaricu 15 minuta ako treba, neću da korstim ovo čudo", ističe on.
U Evropi, gde postoji široko rasprostranjena tradicija odlaska u restoran radi ručka ili večere, konobari su veoma skeptični.
"Pogledajte onog čoveka tamo. On punih 25 godina dolazi u ovaj restoran. Znam mu suprugu, znam mu ćerku. Ne mislite, valjda, da bi bilo lepše da ga, umesto živog čoveka, dočeka kompujter?" izjavila je za Rojters konobarica Djovana, koja godinama radi u italijanskom restoranu "Rostičerija fiorentina" u Briselu.
Prema mišljenju analitičara, elektronski jelovnik će, verovatno, naići na dobar prijem mladih jer oni vole da budu "u trendu", ali trebaće mnogo, mnogo godina da takav način naručivanja jela postane široko prihvaćen.
(Tanjug/Rojters)