Može kopnom, a može i vodom, odnosno ispod nje. To je nova kreacija Rinspeeda nazvana sQuba
Davne 1977. godine je James Bond, koga je glumio Roger Moore u filmu ”Špijun koji me je voleo”, ”provozao” legendarni Lotus Esprit kroz vodu. Doduše, svi znamo da su u pitanju bili filmski efekti, ali je tada probuđena mašta mnogih, a poznat je postulat da ono što ljudski um zamisli, to može i da napravi. Mnogi od nas su kao deca maštali o vozilu koje može da nas odveze u neverovatne avanture, koje nisu vezane samo za kopno, već i za tajna mesta ispod morske površine. Još kada je tu izabranica našeg srca, doživljaj je kompletan.
Čuvena švajcarska tjunerska radionica Rinspeed se upustila u projekat kreiranja jedinstvenog automobila, baziranog na još jednom Lotusu, a reč je o modelu Elise. Međutim, ovoga puta, sportski kabriolet nosi naziv sQuba.
Na putu, sQuba deluje kao normalan sportski četvorotočkaš, postavljen na atraktivne, lagane AEZ naplatke od 17 cola napred i 18 nazad, obuvene u Pirelli pneumatike, sa KW automotive sistemom oslanjanja. Moguće je da ga vidite i bez putnika, jer kakav bi to James Bond automobil bio da nema daljinsko upravljanje. Ovoga puta je za to zadužen sistem laserskih senzora koji je testiran na DARPA Challengeu. Senzori će, takođe, zaustaviti vozilo u slučaju detektovanja prepreke na putu ili nepažljivih pešaka.Čuvena švajcarska tjunerska radionica Rinspeed se upustila u projekat kreiranja jedinstvenog automobila, baziranog na još jednom Lotusu, a reč je o modelu Elise. Međutim, ovoga puta, sportski kabriolet nosi naziv sQuba.
Pri detaljnijem zagledanju, primetan je enterijer obložen materijalom otpornim na slanu vodu firme Strähle + Hess, koji ima osobinu da putnike prosto lepi za sedišta i ne dozvoljava im plutanje prilikom podvodnih avantura. Sve u svemu, Rinspeed je mislio na sve, i nadmašio je Mr Q-a koji je za Bonda opremio stari Esprit.
Lotus, koji je preradio Rinspeed, je vozilo isključivo na električni pogon, gde je jedan motor zadužen za kopnene operacije, dok ostala dva služe za kretanje pod vodom, i to putem dva propelera, kojima u pomoć stiže propulzija u vidu dve Seabob mlaznice koje ”dišu” uz pomoć rotirajućih HS Genion lopatica na prednjem delu. One modelu sQuba omogućavaju lako manevrisanje ispod vodene površine, i pružaju sjajnu stabilnost do 10 metara dubine. Energija, naravno, dolazi iz litijum-jonskih baterija.
Mnogi se pitaju iz kog razloga je Rinspeed napravio podvodni kabriolet, bez zatvorenog kokpita. Prvi razlog je bezbednost, jer u slučaju eventualne opasnosti, putnicima bi bilo teško da izađu iz automobila. A drugi je plovnost ispod površine, jer bi u slučaju zatvorenog kokpita bile potrebne dve dodatne tone mase vozila da bi ono moglo da zaroni, što bi naravno izuzetno negativno uticalo na vozne osobine na suvom. Disanje pod vodom je omogućeno lako dostupnom integrisanom ronilačkom opremom, kako za vozača, tako i za atraktivnu ”Bond devojku”. I vožnja među ribama može da počne...
Da su entuzijazam i volja sve kada je u pitanju ovakav projekat, dokazuju reči šefa Rinspeeda Franka M. Rinderknechta koji je poznat po svojim ekstremnim automobilskim kreacijama: ”Tri decenije sam pokušavao da zamislim kako bi bilo moguće napraviti automobil koji će moći da se kreće ispod vode. Sada smo uspeli u tome, i jedan san je postao stvarnost.”
Švajcarska kabriolet amfibija sa ”Q faktorom” i nultom emisijom je svoju promociju imala u svojoj matičnoj zemlji, na nedavno završenom Salonu automobila u Ženevi, ali o njoj će se verovatno još pričati...
(Vrele Gume)