"Folksvagen" se nada da će se oporaviti od štete koju trpi zbog skandala sa lažiranjem izduvnih gasova vozila s dizel-motorima, tako što će radikalno promeniti proizvodni program unoseći više automobila na baterije, uz digitalne usluge kao što je "podela vožnje" (ride-sharing), kao i većom prodajom SUV vozila na tržištu SAD.

Herbert Dis, šef divizije VW, otkrio je plan kompanije "Transform 2025" na konferenciji za novinare, rekavši da će se "narednih godina 'Folksvagen' fundamentalno promeniti i da će samo nekoliko stvari ostati isto".



Plan predviđa veliki pomak fokusa ka ulaganju u tehnologiju za elektro-automobile i u softver za nove načine korišćenja automobila. VW očekuje da će do 2025. godine prodavati milion električnih vozila godišnje.

Pogledajte "gol" na struju:

undefined e golf

Dis je rekao da će se kompanija "masivno osposobiti" za razvoj softvera, da bi po tome postala vodeća u auto-industriji, kao i za proizvodnju hardverskih sistema za digitalno povezana i autonomna vozila, takođe do 2025. godine.

Jedan element plana je povećanje prodaje u SAD uvođenjem proizvoda koji su pogodniji za to tržište, kao što je više vozila SUV i većih modela automobila.

Ove godine, do kaja oktrobra, automobili VW su činili samo 1,8 odsto tržišta u SAD, daleko zaostajući za konkurentima "Dženeral Motorsom", "Fordom", "Fiat Krajslerom" i "Tojotom".

Dis je takođe rekao da će kompanija početi proizvodnju električnih vozila u SAD do 2021. godine. Ona za sada tamo proizvodi samo model "pasat", u fabrici u Čatanugi, u Tenesiju.

"Godinama nije bilo koncepta za uspeh u SAD", rekao je Dis u sedištu preduzeća u Volfsburgu, Nemačkoj. "Ponekad nismo bili na istoj talasnoj dužni s novim tržišnim trendovima."

"Folksvagen" je prošlog petka najavio ukidanje 30.000 radnih mesta, od čega 23.000 u Nemačkoj, i otvaranje 9.000 radnih mesta za novu tehnologiju.

Dis je rekao da je cilj da profit sa 2,0 odsto 2015. godine poraste na 6,0 do 2025.

Profitabilnost Folksvagena zaostaje zbog velikih osnovnih troškova, što je posledica jakih sindikata zaposlenih. Zaposleni imaju polovinu mesta u Upravom odboru, i to uz podršku Vlade Donje Saksonije, koja ima udela u kompaniji. Grupa Folksvagen zato većinu profita ima samo od svojih luksuznih brendova "Audi" i "Porše".

Kompanija se sa zaposlenima dogovorila o smanjenju broja radnih mesta kroz dobrovoljni odlazak i prevremeno penzionisanje narednih godina. Zauzvrat, zaposlenima je obećala da će u Nemačkoj razvijati tehnologiju i povećavati proizvodnju.

"Folksvagen" je pristao da plati 15 milijardi dolara američkim vlastima i vlasnicima automobila opremljenim softverom koji isključuje kontrolu emisije izduvnih gasova. Taj skandal je dao podsticaj toj kompaniji da revidira svoju kulturu upravljanja i da reši dugotrajne probleme kao što su veliki troškovi u Nemačkoj.

Električni automobili i dalje su samo mali deo prodaje na svetskom tržištu. Ipak, glavni proizvođači investiraju mnogo u elektro-vozila, pripremajući se za vreme kada će biti veći spektar ponude i kada će smanjenje troškova odneti prevagu nad klasičnim automobilima i zainteresovati kupce za nove.

Uz električna vozila, proizvođači automobila rade na vozilima koja sve više preuzimaju posao vozača, i na novim načinima korišćenja i posedovanja automobila kao što su "podela vožnje" i "podela vlasništva", i to uz pomoć digitalnih aplikacija za "pametne telefone".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zdravlja, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.