Iako su zimske gume, od 1. novembra do 1. aprila, obavezne samo ako na putu ima snega, leda ili poledice, stručnjaci upozoravaju da u tom periodu svakako treba zameniti letnje gume i zbog drugih vremenskih uslova, kao što su niske temperature i vlažan kolovoz.
U Centru za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije rečeno je Tanjugu da u zimskom periodu zbog bezbednosti treba koristiti isključivo zimske gume.
Dragoje Gordić kaže da u servise AMSS-a već dolaze vozači da zamene letnje gume, što je uobičajeno za početak novembra, kao i da gužve tek očekuju kada počnu prve padavine, a naročito mraz, sneg i led.
"Gume je potrebno zameniti, jer zimske imaju širu i dublju šaru i mnogo su mekše od letnjih, pa samim tim i bolje prijanjaju na putu i zaustavni put prilikom kočenja je mnogo kraći", rekao je Gordić.
Upitan šta misli o gumama koje su deklarisane za sva godišnja doba, on kaže da se mogu koristiti, ali da je svakako bolje imati prave zimske gume i menjati ih sa letnjim. Dodaje da se tokom leta zimske gume mnogo više troše od letnjih.
Takođe, savetuje vozače da tokom zime pre puta uvek provere da li je odgovarajuća dubina šare, zatim da obrate pažnju na godinu proizvodnje gume, ali i da imaju i drugu opremu u automobilu, kao što su lanci za sneg, lopaticu i patosnicu u slučaju da se negde zaglave.
Takođe, Gordić dodaje da je važno tokom hladnih dana proveravati da li ima dovoljno rashladne tečnosti, kao i tečnosti za vetrobrane.
"U AMSS-u imamo sve vrste guma, pojedine moraju da se poruče unapred, a njihova cena se kreće između 3.000 i 60.000 dinara, što zavisi od dimenzija i kvaliteta guma", dodao je Gordić.
Zimske gume su obavezene od 1. novembra do 1. aprila na sva četiri točka ako na kolovozu ima snega, leda ili poledice. U tom periodu izvan naseljenih mesta vozači treba u prtljažniku da imaju lance ili druga sredstva za povećanje trakcije.
Kada je sneg na kolovozu, lanci se montiraju na pogonske točkove i to na onim saobraćajnicama, gde je označena obavezna upotreba. U naseljenim mestima, vozila ne moraju biti opremljena lancima. U zimskoj opremi autobusa i teretnih vozila obavezna je još i lopata.
Dubina gazećeg sloja na pneumaticima mora biti minimum četiri milimetra.
Letnje gume, na temperaturi nižoj od sedam stepeni, gube svoju najvažniju karakteristiku - dobro prijanjanje na asfalt, a njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od propisanog traga koji ostavljaju zimski pneumatici.
Veća dubina kanala na šarama guma za zimu glavni je razlog zato što čak i najjeftiniji zimski pneumatici imaju četiri puta bolje prianjanje nego letnji. Šare zimskih guma tako su oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega i pojavu "akvaplaninga".
Zimski pneumatici su bolji za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, ako su temperature niže od sedam stepeni, a konstrukcija metalnog "kostura" zimske gume je tvrđa i otpornija na mehaničke udare.
Pneumatike starije od pet godina potrebno je detaljno kontrolisati jednom godišnje odnosno najbolje prilikom redovne promene sa letnjih na zimske i obrnuto.