Saveti za gume zimske i letnje gume kako ustedeti na auto gumama

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Evo zašto je važno da imate dobre gume! Pročitajte i neke savete za vožnju

Autori mondo.rs autogume.rs
Autori mondo.rs autogume.rs

Vozači sve savesniji - kupovina polovnih i istrošenih guma svedena na minimum.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Za razliku od ranijih godina, kada je kupovina polovnih guma za automobile u Srbiji bila i te kako prisutna i kada su lokalni trgovci izvoženih pneumatika zadovoljno trljali ruke, a stručni organi negodavali zbog ove prakse usled još jednog okidača za nesreće na našim putevima, od kraja prošle i tokom ove godine prodavci polovnih guma u velikoj meri su ostali bez posla.

Naime, primetan je trend osvešćivanja srpskih vozača o važnosti nove i ispravne gume na njihovim vozilima, što utiče na daleko sigurniju vožnju i manevrisanje naročito u otežanim uslovima saobraćaja.

Možda će vas zanimati

Razlog je, između ostalog, što je na srpskom tržištu prisutan dovoljan broj guma srednjeg i višeg srednjeg kvaliteta različitih brendova i sada već poznatih imena u svetu pneumatika koji za pristojnu i dostupnu cenu građanima mogu adekvatno da pruže vozaču sigurnost nove i neistrošene gume.

Ovo je uvek i bolje rešenje i sigurnije za opštu bezbednost u saobraćaju u poređenju sa gumom koja je prethodno korišćenja i pokazuje znake "umora", bez obzira o kojem brendu gume je reč. Takođe, cena novih guma više nije u tom meri različita u odnosu na ono što se nudilo ranije kada je bio reč o izboru polovnih guma.

"Svakako, u pitanju je činjenica koja ohrabruje naročito u zimskim uslovima vožnje pred nama, koja polako, ali sigurno dolazi, kada se ranijih godina često dešavalo da izletanje sa puta ili klizanje na asfaltu bude upravo uzrokovano potrošenim zimskim gumama, a dešavalo se, što znaju pripadnici saobraćajne policije, da razlog udesa bude upravo i to što je vozač koristio neadekvatnu gumu u otežanim uslovima saobraćaja, vozeći nedajbože letnje gume zimi, što je dalje uzrokovalo nemogućnost kontrole samog vozila prilikom zahtevnijih manevrisanja po snegu, bljuzgavici ili ledu", objašnjava Bojan Kamberović, jedan od tehničara za kontrolu i izbor guma poznate nemačke kompanije "Delticom" u Srbiji.

On i njegov tim su u zadnjih godinu dana sproveli anketu u okviru korisnika internet platforme autogume.rs gde se pokazalo da je čak 85 odsto građana različite dobi izjavilo da isključivo žele i traže nove gume za svoj auto i da ih menjaju kad pokažu "prve znake umora". Takođe, kao glavni razlog ovakvog stava naveli su da to čine da bi upravo povećali svoju bezbednost i bezbednost svoje porodice, naročito tokom dužih putovanja.

"Ono što je nas oduševilo a u odnosu na ranije godine jeste što sve više ljudi, odnosno vozača, kako bi i trebalo, obezbeđuje dva kompleta guma: zimski i letnji set. Sve su upućeniji kako proveriti gume. A čak i kada to nije slučaj, među onim vozačima koji sa jednim setom guma, odnosno novim zimskim setom voze celu sezonu, što je slučaj kod njih 45 odsto, da čak i oni ukoliko primete da je ta guma izgubila potrebna svojstva menjaju iste novim setom.

Naravno, najbolje je imati dva odvojena seta, ili neke od kvalitetnijih "all seasons" guma takozvanih, jer na taj način može se jedino dobiti sigurnost za volanom, i smanjeno trošenje zimske gume, koja suštinski ubrzano strada zbog svoje smese ukoliko se koristi na letnjem afaltu i ubrzano gubi svoja svojstva i trenje potrebno za zimske uslove. Praktično, za razliku od ranije kada su polovne gume kupovali građani u velikom broju slučajeva, novi podaci govore da se to čini u svega 15 odsto sa tendencijom smanjivanja u budućem  periodu, rekao je Kamberović.

Izvor: autogume.rs/promo

Iako je, na žalost, zadnjih nekoliko godina primetan trend porasta saobraćajnih nesreća, dok su zvaničnici upozoravali da je razlog u značajnoj meri upravo i neprilagođeno i neadekvatno manverisanje vozilom, kao i nedostatak adekvatne opreme u otežanim uslovima saobraćaja, ovaj podatak može navesti na blagi optimizam da su vozači sve svesniji i savesniji po pitanju održavanja svojih vozila i neophodne opreme.

Podsetimo, pneumatici su jedan od najvažnijih delova na automobilu. Često se kaže da su oni jedini kontakt vozača, automobila i  asfalta, odnosno podloge.

Bitno je znati i da su letnje i zimske gume napravljenje od različitih materijala, te da od načina trenja pa nadalje jesu predviđene za različite situacije u saobraćaju, pa strogo treba izbegavati letnje gume tokom zime.

Iako ne postoje precizni podaci u Srbiji, svetski podaci kažu da čak 35 odsto saobraćajnih nesreća jeste uzrokovano upravo neispravnim gumama kao deo neispravnosti automobila.

Takođe, čak 65 odsto vozila u saobraćaju u nekom momentu jeste bilo na putu sa nekom od nedovoljno ispravnih guma, koje mogu dovesti do neželjenog ponašanja vozila na putu. Bilo da je u pitanju neki trenutni defekt na gumi, nedovoljna naduvanost guma ili  njihova istrošenost, građani moraju biti svesni da su gume jedan itekako čest razlog saobraćajnih nezgoda, naročito tokom zimskih uslova.

- EVO I NEKOLIKO SAVETA -

PRATITE EU NALEPNICE NA GUMAMA

Simbol benzinske pumpe na nalepnici predstavlja otpor pri kotrljanju gume - što je manji, niža je potrošnja goriva. Birajte oznaku A (zeleno) - najviša ocena uštede goriva.

ZIMSKE/LETNJE GUME - OTPOROM GUMA DO 20% UŠTEDE

Za zimu koristite isključivo zimske, a za leto - letnje. Tako ćete stvarati manji otpor, štedeti i bolje će se držati na putu. Manje uništavanje guma * veća ušteda.

PRAVILNA BRIGA JE UŠTEDA

Očistite gumu blagim sredstvom pa ih suve zaštitite, vakuumirajte i skladištite na tamnom mestu.Ako ih čuvate na otvorenom, odignite ih od tla i dobro zaštitite od sunca i padavina.

KAKO PROMENITI GUMU?

Osigurati auto: povući ručnu kočnicu, staviti u prvu brzinu, otpustiti lagano šrafove, podignuti dizalicom, otpustiti šrafove do kraja i skinuti točak. Staviti rezervni, zategnuti, spustiti dizalicu i dotegnuti.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader