Koliko puta ste primetili da kad odete u prodavnicu u nameri da kupite samo ono što vam je neophodno, završite na kraju sa punom korpom i praznim novčanikom? Znajte da za to postoji dobar razlog!
Cela filozofija se zapravo krije u trikovima koje primenjuju prodavnice i supermarketi kako bi vas naveli da što duže ostanete u njihovog objektu i potrošite što više novca. Trikova ima raznih, od završavanja cena cifrom 99, pa sve do rasporeda proizvoda na policama, ali i različitih akcija.
Dosta ljudi prilikom kupovine, pogotovo one u žurbi, i ne primećuju psihološke trikove kojim se služe prodavnice. Psiholog Ketrin Dženson- Bojd koja se inače bavi psihologijom kupaca, otkrila je nekoliko tih caka. Kako je istakla, rafovi su namerno postavljeni tako da kupac bude prinuđen da ide gore-dole između njih. Na taj način, mnogo su veće šanse da usput stavite u korpu nešto što vam i nije zapravo toliko potrebno.
Takođe, raspored proizvoda na policama je jasno definisan. Skuplji artikli su uvek postavljeni u visini očiju kupaca, dok se jeftiniji nalaze pri samom dnu. Akcije i "posebne" ponude se u većini slučajeva nalaze na kraju radnje. "Devet do deset kupaca će uzeti nešto sa kraja radnje gde se nalaze prozvodi označeni znakom povoljno", istakla je psiholog Dženson-Bojd i dodala još jedan manje poznati trik.
Supermarketi takođe imaju običaj da premeštaju proizvode na svakih šest meseci do godinu dana kako bi podstakli kupce da dodatno obilaze rafove ne bi li pronašli ono što im treba - jer se to više ne nalazi na istom mestu na kom su navikli ranije da ga viđaju.
Drugi trikovi koje supermarketi koriste uključuju puštanje muzike za praznike kako bi kupovina izgledala veselija i primamljivija. Takođe, i mirisi igraju veliku ulogu u tome. Sigurno ste mogli da osetite miris svežeg hleba iz pekare vašeg omiljenog supermarketa. Upravo ovo je trik koji kod kupaca budu nostalgiju i "vraća" u detinjstvo.
(MONDO)