Sigurno ste se nekad zapitali zašto boca omekšivača nije do vrha puna, ali verovatno nikada niste proveravali koliko je aluminijumska folija dugačka. U poslednje vreme sve više potrošača se žali na smanjenu količinu određenih proizvoda, dok su cene povećane. Marko Dragić ispred Nacionalne organizacije potrošača Srbije otkrio je u emisiji "150 minuta" na Prvoj da li je ovo legalno i kakva su naša prava.
"Vidimo da pometnja na tržištu uopšteno vlada i da se veliki broj potrošača žali da su primetili prevare i velike razlike, što u cenama, što u gramaži samog proizvoda. Počelo je sa hlebom, pa se nastavilo na čokoladama, a sad su u pitanju omekšivači, folija... Evidentno je da se količina smanjila, a cena postala veća. Svima je izgovor i opravdanje, makar što se tiče cena, trenutna situacija u Ukrajini i Rusiji. To je jedan od osnovnih razloga zašto su cene podignute", rekao je Marko i dodao u kom slučaju proizvođači mogu da smanje količinu proizvoda:
"Legalno je sve do trenutka dok je transparentno naznačeno kolika je gramaža na samom proizvodu, a obaveza trgovca je da na rafu istakne kolika je količina i cena. Aluminijumska folija nije naznačena, a to jeste prekršaj i nedostaje nam kontrola. Ne možemo da uzmemo u obzir da će svaki potrošač pojedinačno da meri dužinu proizvoda, ali to jeste prekršaj. Ako se to utvrdi, može da dođe do sankcija putem prekršajnog naloga nadležne tržišne inspekcije. Izađu na teren, utvrde sve nepravilnosti i sankcionišu trgovca, a nakon toga proizvođača", objasnio je Dragić.
Na pitanje kome možemo da se žalimo ako ovo primetimo, Marko odgovara:
"Za početak prvo trgovcu, jer je potrošač u ugvornom odnosu sa trgovcem kod kojeg je kupio proizvod. Nakon toga, trgovac preduzima svoje obaveze, kontaktira proizvođača, traži se refundacija novca u vrednosti koliko je proizvod plaćen. Nedostaje nam pojačana kontrola u trgovinskim lancima gde se pojačava nadzor i utvrđuje da li trgovci primenjuju pravila", rekao je Dragić i otkrio kod kojih proizvoda je takođe smanjena količina:
"To su svi proizvodi u pekarama, hleb, kifle, burek, to nam svakodnevno javljaju, ali i mleko, sve što je u tetrapaku. Jeste nezahvalno očekivati da svaki potrošač detaljno čita deklaraciju. Uvek se daje poverljivost, jer kupujemo u svom kraju, u prodavnicama. Ti sitni detalji na proizvodu su veoma bitni. Sve teža situacija dolazi na tršište. Proizvođači zloupotrebljavaju svoj položaj. Plasiraju raznu nekvalitetnu robu, a potrošači nisu dovoljno upoznati sa time. Nema dovoljne laborotrije i analize samih proizvoda. Potrošači su prepušteni sami sebi kada je procena proizvoda u pitanju", rekao je Marko Dragić.
(MONDO)