• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Travel

Da li vozači autobusa dovoljno spavaju?

Autor Nataša Petrović
Autor Nataša Petrović

Često čujemo da su vozači autobusa zaspali za volanom ili zbog umora izazvali saobraćajnu nesreću. Kako to sprečiti i kako putnici mogu da se zaštite?

Izvor: MONDO/Goran Sivački

Upravo da bi se sprečio ovakav crni scenario, u decembru 2015. godine donet je Zakon o radnom vremenu posade vozila u drumskom saobraćaju i tahografima, koji tačno propisuje koliko vozači autobusa smeju da voze u kontinuitetu i koliko moraju da odmaraju.

"Dnevno vreme upravljanja vozilom ne sme da bude duže od devet časova. Izuzetno, dnevno vreme upravljanja vozilom može da se produži na deset časova najviše dva puta nedeljno. Nedeljno vreme upravljanja vozilom ne sme da bude duže od 56 časova. Ukupno vreme upravljanja vozilom u toku bilo koje dve uzastopne nedelje ne sme da bude duže od 90 časova. Početkom dnevnog vremena upravljanja smatra se trenutak završetka neprekidnog odmora u trajanju od najmanje sedam časova. Najkasnije nakon perioda upravljanja vozilom od četiri časa i 30 minuta, vozač mora da koristi neprekidnu pauzu od najmanje 45 minuta, osim ako ne započinje korišćenje dnevnih ili nedeljnih odmora. Pauza može da se zameni prvom pauzom od najmanje 15 minuta i drugom od najmanje 30 minuta", rekao nam je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović.

Ako vam nešto smeta u autobusu...

"U takvim slučajevima, putnici mogu da pozovu agenciju ili prevoznika kojim putuju i da zahtevaju da se zaustavi autobus i pošalje drugi vozač. Takođe, mogu da pozovu broj 112, što je broj policije u inostranstvu i da prijave ukoliko smatraju da vozač ugrožava njihovu bezbednost, a onda će ga policija zaustaviti", zaključuje Božović.

S obzirom na to da je počela sezona letovanja, pitali smo ga i koliko vozača mora da bude u autobusu, u zavisnosti od udaljenosti destinacije?

"U nekim državama, za vožnju na dalje destinacije u autobusu mora biti tri vozača, a u Srbiji dva. Međutim, ono o čemu niko ne govori je kako pojedini prevoznici i turističke agencije varaju. Kada, na primer, dvojica vozača voze do određene destinacije, prevoznici u autobus sa putnicima stave i trećeg vozača, koji bi trebalo drugu turu putnika da vrati sa određene destinacije u Srbiju. To vreme provedeno u autobusu vode kao vreme odmora za vozača, jer ne žele da mu plate smeštaj i hranu u inostranstvu, a možete da zamislite koliko je moguće da se on odmori u autobusu iako ne vozi", kaže Božović i dodaje da to ne rade sve agencije i prevoznici, već samo neke.

Direktor agencije za bezbednost saobraćaja naglašava da većina prevoznika i vozača poštuje propise.

"Ozbiljni prevoznici i agencije zaista poštuju propise jer su kazne ogromne i ne žele da rizikuju, niti da snose odgovornost. Skloniji nepoštovanju propisa i Zakona su manji prevoznici koji imaju 3, 4 autobusa i koji bi da što više zarade. Takođe, treba naglasiti da digitalni tahografi, za razliku od starih analognih, dosta sprečavaju varanje jer vozači više ne upisuju sami podatke već se oni prikupljaju automatski".

Kako putnici mogu da znaju ko poštuje propise?

"Putnici ne mogu sigurno to da znaju, ali moj savet je da uvek biraju turističke agencije i prevoznike koji imaju stalno zaposlene vozače. Znate, ima prevoznika koji imaju malo zaposlenih i koji, kada dođe sezona i više posla, zapošljavaju sezonske vozače, a to nije dobro jer vlasnici ne znaju gde je i šta je taj vozač prethodno radio".

-------------------------------------------------------------------------------------

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Šofer

Luda kuca priča mi kolega iz Dunavprevoza ljudi rade bez slobodnoga dana rade po 15-20sati dnevno dolaze sa medjunarodnih tura i odma se vracaju nazad voze decu premoreni to su bombe na putu, neka razmisle turističke agencije kome poversvaju živote naše dece

daeko

pozdrav za sve kolege,neznam kako stici do gospodina bozovica ako neko zna njegov mejl ili neku dr adresu a da ja dodjem do njega neka mi posalje,da bi mogao da ga razuverim da mnogi vozaci i njihovi poslodavci postuju vremena rada vozaca autobusa,sve se falsira falsifikuje i sve je laz sto gospodin bozovic iznosi pred javnost,niko nepostuje propise i sve rade sistemom falsiranja treceg vozaca jer nazalost papir trpi sve tako da trecu traku vozaci pisu na bilo koga ko poseduje d kategoriju i tako ona dva vozaca iz redovne posade voze i za tog treceg koji nikada nije ni presao grcku granicu a policiji i agenciji za bezbednost saobracaja je to lako proverljivo pogotovo policiji ako je u saradnji saradnji sa granicnom policijom,jer granicna policija tacno zna ko je i kada presao granicni prelaz i da taj vozac treci nikada nije ni izasao iz srbije u tom preriodu letnje sezone,neznam koliko bitnih cinilaca iz policije saobracajne ili iz agencije za bezbednost saobracaja ce procitati ovo ali bi voleo da stigne na sve adrese bitnih ljudi u ovoj drzavi koji se bave bezbednosti saobracaja,i uvek sam na raspolaganju da im predocim sta kako i koliko se nebezbedno radi i kome he to u interesu,hvala na razumevanju

Lili

Nisam još vozač ali mislim da je osećaj prelep, sdruge strane posao vozača autobusa koji su na međunarodnim relacijama je jako zahtevan i ja bi im povećala plate a i omogućila raniji odlazak u zasluženu penziju bez obzira na lepotu vožnje teža je to zadatak i nosi veliki teret za sobom

special-image

PRODAVNICA

TAMPON ZONA

HOROSKOP

Odličan vođa i organizator, s tim što nije uvek spreman da vidi sopstvene greške. Misli da sve radi najbolje. Ugled...

Vredna i odgovorna osoba, ništa ne ostavlja za sutra. Bik je uvek spreman da sasluša mišljenje kolega i nadređenih,...

Blizanac ima dva lica: svetu pokazuje lepše, naglas govori ono što drugi žele da čuju, dok je u glavi i srcu,...

Naizgled hiroviti, a zapravo posvećeni i studiozni u svemu što rade. Dobro procenjuju druge ljude, pa ako Vas ne...

Device su sklone perfekcionizmu u svemu. Vole da je sve na svom mestu, da sve ide po planu, ne podnose haos i...

Vaga, kao jedini predmet u Zodijaku, meri sve što može, ali im je najbitniji balans, sklad, mir u kući. Ne...

Kontradiktorni su u svemu. Život i vole i mrze. Nemojte im naređivati, osim ako ne želite da ih oterate. Neće vas...

Ono što odlikuje svakog Strelca je smisao za humor. Oni su uvek veseli, zanimljivi, najglasniji u društvu. Imaju...

Jarčevi nikada ne odustaju. Karijeristi. Autoriteti. Oni su dobri organizatori, ali često teški i sebi i drugima....

Neobični, drugačiji, misle da su uvek na vrhu sveta. Impulsivni su, ali dobri prijatelji, pre svega savetnici....

Sanjari, imaju svoj tihi svet. Retko ko ih stvarno poznaje. Uglavnom su religiozni. Znak Ribe je znak noći, snova i...

Lav obožava da bude u centru pažnje. Ne voli kad mu se naređuje, ali ni kada ga pitate za novčano stanje. I ne...

KOLUMNE

MONDO IZDVOJENO

Inicijalizacija u toku...
loader