Udruženje profesionalnih lađara Srbije (UPLS) upozorilo je na ugroženu bezbednost plovidbe na domaćim rekama zbog nepoštovanja propisa malih čamaca i plovnih objekata za sport i razonodu, koji je povećan zbog sezone godišnjih odmora.
Vlasnici i zapovednici sportskih čamaca su u obavezi da se pridržavaju opštih odredbi koje se tiču bezbednosti plovidbe. To podrazumeva:
- adekvatno noćno obeležavanje plovila
- plovidbu van matice reke i plovnog puta
- ne presecanje puta komercijalnih i putničkih brodova
- opštu zabranu splavaranje
- ograničeno konzumiranje alkohola
U saopštenju se ističe da trenutno najveći problem predstavlja plovidba rekom Savom, posebno gornji špic ade Međice, zbog velikog broja plovila bez adekvatnih noćnih oznaka, velikog broja objekata i čamaca usidrenih u plovnom putu, koji se ne obaziru na zvučne signale komercialnih brodova, što često dovodi do potrebe za oštrim manevrima brodova koji dovode u opasnost posadu brodova i ostale učesnike u plovidbi.
Uočena je i nekontrolisana konzumacija alkohola pojedinih vlasnika plovila što često dovodi do konfuznih postupaka i pogrešnih procena vlasnika čamaca, upozorava UPLS.
UPLS podseća da je obaveza svih učesnika u plovidbi propisno noćno obeležavanje, i da su plovni objekti dužine do 15 metara u obavezi da imaju u toku plovidbe, kao i prilikom stojanja na sidru, jedno belo svetlo vidljivo u luku od 360 stepeni na visini minimum jedan metar od visine vodene površine.
Svako zadržavanje u plovnom putu kao i plovidbenim otvorima mostova je strogo zabranjeno. Postavljanje led svetala, baterijskih lampi u kanistere i slična improvizovana sredstva nisu u skladu sa propisima i ozbiljno utiču na bezbednost plovidbe, saopštava UPLS.
Navodi se i da zapovednici brodova, zbog dužine sastava i visine kormilarnice često imaju "mrtav ugao" veći od 50 metara pa osoba koja upravlja brodom ne vidi objekte koji se nalaze minimum 50 metara ispred pramca broda.
Prilikom vožnje uz pomoć radara kapetani brodova ne mogu da prave razliku između granja koje plovi po reci, smetnji od refleksije vode i strujnih kablova od čamaca i plovila bez adekvatne signalizacije.
"Ovim saopštenjem apelujemo na sve učesnike u plovidbi da se ponašaju odgovorno i u skladu sa propisima, a na nadležne inspekcije plovidbe da pojačaju nadzor i kontrolu plovidbe pogotovo noću i uslovima smanjene vidljivosti. Takođe apelujemo na nadležno ministarstvo da obezbedi sistem za brzo uzbunjivanje i reagovanje policije, inspekcije plovidbe u mestima koje ne poseduju inspekcijske čamce kao preventivnu meru za izbegavanje tragedije i gubljenje ljudskih života", naglašava Udruženja profesionalnih lađara.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu