U zemljama EU, u skladu sa novom regulativom, putnici na železnici će moći da dobiju besplatno kartu ako voz kasni duže od dva sata, dok se u Srbiji za prekid putovanja ili kašnjenje duže od tri sata putnicima nudi osveženje, to jest najmanje jedno bezalkoholno piće.

U slučaju kašnjenja voza ili smetnje u saobraćaju koje imaju za posledicu odlaganja daljeg putovanja, putnicima se u našoj zemlji nudi i prenoćište ako nije moguće da se putovanje nastavi istog dana i kada se alternativna prevozna sredstva ne mogu obezbediti po razumnoj ceni - ukoliko u regionu postoji raspoloživa smeštajna infrastruktura, rečeno je Tanjugu u "Srbija vozu".

U slučaju da je "Srbija voz" uticao na zakašnjenje međunarodnog putničkog voza, putnicima će se za zakašnjenje duže od jednog sata nadoknaditi 20 odsto od plaćene cene. Takođe, za zakašnjenje duže od dva sata nadoknada će iznositi 30 odsto.

Nadoknada se vrši svim putnicima koji poseduju voznu kartu za određenu relaciju izdatu po međunarodnoj putničkoj tarifi (redovnoj SCIC tarifi odnosno ceni koja je jedanput snižena po bilo kom osnovu).

Isto tako, uz reklamaciju i vozne isprave mogu se priložiti i druga relevantna dokumenta od značaja za potraživanja putnika. Potrebno je da putnik dostavi adresu i broj telefona za kontakt.

Nadoknada se ne vrši putnicima koji poseduju karte kupljene kao PASS ili posebne ponude po sniženim cenama, kao i onim putnicima koji su pre otpočinjanja putovanja bili obavešteni o kašnjenju voza kojim su nameravali da putuju.

Svoje reklamacije i predloge putnici mogu dostaviti putem elektronske pošte na adresu: putnik.info@srbrail.rs ili putem pošte na adresu: "Srbija Voz" a.d, Sektor za komercijalne poslove i prodaju, 11.000 Beograd, Nemanjina 6.

Putnici mogu da saznaju sve informacije o svojim pravima na sajtu www.srbvoz.rs.

Sa druge strane, u EU će putnici, ukoliko voz kasni sat vremena, moći da zahtevaju povraćaj od 50 odsto iznosa cene karte, a za kašnjenje od sat i po do dva sata 75 odsto.