Usred finansijskre krize globalnih razmera, skijališta u istočnoj Evropi još uvek nude kvalitetan odmor po pristupačnim cenama, te ovu priliku, "ako prethodno dobro proverite u šta se upuštate", ne treba propustiti, poručuje britanski "Indipendent".

Autor članka Stiven Vud posebno napominje da je 2005. bila godina velikog povratka Srbije u glavne turističke tokove, budući da je tada uvrštena među atraktivne destinacije u čuvenoj skijaškoj brošuri "Thomson" i da su potom o njoj vodeći listovi objavljivali pozitivne reportaže.

Za Vuda je boravak u Srbiji te "zlatne godine" bio kao "fantastičan san", skijanje "prijatno i mirno", a skijaško selo sagrađeno po uzoru na utvrđene srednjovekovne srpske manastire "prosto neverovatno".

Vud piše i da se Kopaonik više ne nalazi na spisku britanskih skijaških brošura, da su kapaciteti ograničeni, da "Nacionalni park sprečava razvoj, vizni režim Srbije otežava putovanje, a cene se određuju u odnosu na domaće tržište, te su previsoke za britanske skijaše koji traže jeftinije aranžmane".

Problem takođe predstavlja i to što čarter letovi nisu mogli da se popune, te je zbog toga "Tomson" i odustao od aranžmana za Kopaonik.

Iako na Balkanu realno postoji veliki potencijal za razvoj zimskog turizma, ratovi na prostoru bivše Jugoslavije su načinili veliku štetu skijaškom biznisu u Srbiji, BiH je "kao međunarodna destinacija praktično uništena, a 'Balkan' je na neki način postala ružna reč", ističe Stiven Vud za "Indipendent".

(Tanjug)