Malo pre 12 sati, kada je drugi dnevni polazak ovog broda iz Tivta, sakriveni u uglovima gde ima hlada, ljudi, mahom stranci, iščekivali su da se na pučini pojavi ovo novo prevozno sredstvo.
Kada je "Graciana" počela da se nazire, putnici su počeli da se okupljaju kraj svetionika na rivi, komentarišući kako je sjajna ideja da se morem dolazi do Kotora i Herceg Novog, i da je ovu praksu trebalo još ranije uvesti.
Sa tivatske obale isplovili smo par minuta posle 12 sati, a kapetan Rikardo Boneti i posada srdačno su poželeli dobrodošlicu putnicima, među kojima je bio i pas po imenu Spuz, čiji se strah od plovidbe vrlo brzo izgubio.
Plovidba od Tivta do Herceg Novog trajala je nešto više od četrdeset minuta, što nikome od putnika nije zasmetalo. Svi su uživali u neverovatnim prizorima Bokokotorskog zaliva, trudeći se da fotografišu zalivska naselja, ruinirane objekte nekadašnje vojske Jugoslavije, galebove i jedrilice, kao i Porto Novi, ekskluzivni turistički kompleks kraj kojeg se prolazi na ulazu u Herceg Novi, a koji je delimično još uvek u izgradnji.
Približavajući se luci u Herceg Novom, posada je zamolila putnike da sednu dok se brod usidri, a na obali su nas dočekali aplauzi, televizijske kamere i namrgođena lica lokalnih prevoznika taksi brodova, za koje nam je posada kazala da se pribojavaju da će im se posao znatno umanjiti zbog uvođenja javne brodske linije. Četiri evra, koliko cena karte za "Gracianu" iznosi, ipak je povoljnije od vožnje lokalnim barkama.
Nakon pauze od desetak minuta, koliko je trebalo da se iskrca tura putnika i ukrca nova, krenuli smo ponovo za Tivat.
Iz Herceg Novog do Tivta putovali su većinom ljudi sa našeg govornog područja, koji su pozdravili uvođenje ove linije, komentarišući da je mnogo lakše i jednostavnije otploviti do Tivta, nego se uvlačiti u gužve na putu, tražiti slobodno mesto na trajektu, plaćati parking...
Sa putnicima iz Herceg Novog situacija je bila ista kao i sa onima koji su krenuli iz Tivta: fotografisanje, uživanje u prizorima i prepričavanje pozitivnih utisaka.
"Četiri evra definitivno nije visoka cena za brod koji je ujedno prevozno sredstvo i atrakcija za onoga ko na zalliv gleda uglavnom sa obale", kazala nam je gospođa iz Trebinja, koja godinama letuje u Herceg Novom.
Oko 14 sati pristigli smo na Pine, a putnici su, napuštajući brod, zahvaljivali posadi na udobnoj i prijatnoj plovidbi.
"Graciana" će svakoga dana ploviti pet puta iz Tivta, isto toliko i iz Herceg Novog, a osim karte u jednom pravcu po ceni od četiri evra, postoji mogućnost uzimanja dnevne, dvodnevne i nedeljne karte, koje ne ograničavaju broj plovidbe.
Cena jednodnevne karte iznosi 12 evra, dvodnevna je 22 evra, dok se za nedelju dana neograničene plovidbe plaća 50 evra.
Osim linije koja će svakodnevno (i van sezone!) saobraćati na relaciji Tivat - Herceg Novi, Bokom će ploviti i solarna barka "Elettra", kapaciteta do 30 putnika, koja će sedam puta dnevno saobraćati na liniji Kotor - Prčanj - Donji Stoliv - Perast. Cena karte za ovu liniju je tri i po evra, a na pojedinačnim relacijama od jedan do jedan i po evro.
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Ako se bilo šta loše desi, odgovorni su Partizanov predsednik i trener": Čović se još jednom oglasio pred meč
Završen protest studenata u Kragujevcu: Petnaestočasovne blokade pod nazivom "Sretnimo se na Sretenje"