
Od Beograda do Antalije, Bodruma i Dalamana leti Jat Airways, ali i dve turske aviokompanije. Turističke agencije tvrde da su Atlas Jet i Pegasus Airlines jeftiniji i traže od nacionalnog avioprevoznika da snizi cene čarter letova
Posle izuzetno teških pregovora, "Jat" je ipak uspeo da se izbori za 264 leta ka Turskoj u toku nastupajuće sezone, dok su turske kompanije "Atlas džet" i "Pegazus erlajns" dobile dozvolu da triput nedeljno lete iz Beograda.
"Još je, međutim, nepoznato kako će Turci raspodeliti ove letove", objašnjava za "Politiku" Katarina Andrić-Milosavljević, savetnik za odnose sa javnošću u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
Ona naglašava i da je još jedna turska aviokompanija zainteresovana za prevoz srpskih turista do letovališta u ovoj zemlji.
Posle izuzetno teških pregovora, "Jat" je ipak uspeo da se izbori za 264 leta ka Turskoj u toku nastupajuće sezone, dok su turske kompanije "Atlas džet" i "Pegazus erlajns" dobile dozvolu da triput nedeljno lete iz Beograda.
"Još je, međutim, nepoznato kako će Turci raspodeliti ove letove", objašnjava za "Politiku" Katarina Andrić-Milosavljević, savetnik za odnose sa javnošću u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
Ona naglašava i da je još jedna turska aviokompanija zainteresovana za prevoz srpskih turista do letovališta u ovoj zemlji.
Avioprevoznici koji ne ulivaju poverenje
"Reč je o kompaniji Tailwind. Ona, doduše, nije zatražila dozvolu da leti iz Beograda, već iz Niša, odakle Turci već imaju pravo da organizuju ukupno 24 leta u toku cele sezone", naglašava Katarina Andrić-Milosavljević, dodajući da će "Tejlvindu", najverovatnije, biti odobreno da leti sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki".
Inače, ova tursko-britanska kompanija u svojoj floti poseduje svega tri aviona, a dozvolu za obavljanje aviosaobraćaja dobila je tek pre nešto više od mesec dana, kada je organizovala i prvi komercijalni let. Zbog toga neke turističke agencije, ali i "Jat", imaju ozbiljne rezerve prema ovom avioprevozniku.
Pojedinim agencijama ni turski "Atlas džet", koji već saobraća od Niša do Istanbula, a uskoro će leteti i iz Beograda, ne uliva poverenje. Kao razlog za to navode avionsku nesreću od pre dve godine kada je 57 putnika ove kompanije poginulo.
Inače, ova tursko-britanska kompanija u svojoj floti poseduje svega tri aviona, a dozvolu za obavljanje aviosaobraćaja dobila je tek pre nešto više od mesec dana, kada je organizovala i prvi komercijalni let. Zbog toga neke turističke agencije, ali i "Jat", imaju ozbiljne rezerve prema ovom avioprevozniku.
Pojedinim agencijama ni turski "Atlas džet", koji već saobraća od Niša do Istanbula, a uskoro će leteti i iz Beograda, ne uliva poverenje. Kao razlog za to navode avionsku nesreću od pre dve godine kada je 57 putnika ove kompanije poginulo.
Letovi jeftiniji od prvog juna
"'Jat', s druge strane, nije imao takvih udesa, ali je problem što nudi više cene čarter letova od turskih kompanija. Zbog toga smo i zvanično zatražili od nacionalnog avioprevoznika da snizi cene zakupa aviona", kaže Saša Zarić, vlasnik turističke agencije "Ponte".
U "Jatu", međutim, ističu da su cene zakupa čarter letova niže u odnosu na prethodnu sezonu.
"Letovi za Tursku su od prvog juna pet odsto jeftiniji. Ugovore sa agencijama smo zaključili još u februaru i martu, ali ima mogućnosti za izmene i eventualna pojeftinjenja. To, međutim, zavisi isključivo od toga kakva će biti cena kerozina na svetskom tržištu", kaže generalni direktor "Jat ervezja" Saša Vlaisavljević.
(MONDO)
U "Jatu", međutim, ističu da su cene zakupa čarter letova niže u odnosu na prethodnu sezonu.
"Letovi za Tursku su od prvog juna pet odsto jeftiniji. Ugovore sa agencijama smo zaključili još u februaru i martu, ali ima mogućnosti za izmene i eventualna pojeftinjenja. To, međutim, zavisi isključivo od toga kakva će biti cena kerozina na svetskom tržištu", kaže generalni direktor "Jat ervezja" Saša Vlaisavljević.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.