
Avion kompanije Qatar Airways (Katar Ervejs) obavio je prvi let u istoriji korišćenjem novog goriva, delimično proizvedenog od tečnog prirodnog gasa, zvanično je saopštila katarska aviokompanija.
Prema podacima ovog avioprevoznika, letelica Erbas A-340-600 sa Rolls-Royce (Rols Rojs) motorima je obavila let iz Londona u Dohu, koji je trajao više od šest sati.
Avion je kao gorivo koristio smešu kompanije Shell (Šel) sa 50 odsto običnog avionskog kerozina i 50 odsto takozvanog GTL kerozina (gas to liquids kerosene), proizvedenog od prirodnog gasa.
U avionu su bili zvaničnici "Erbasa", "Rols-rojsa" i "Šela", kao i predstavnika brojnih kompanija iz Katara.
Let uz primenu novog goriva je još jedan korak u realizaciji projekta konzorcijuma u kome učestvuju kompanije "Erbas", "Katar Ervajs", "Katar Petroleum", "Katar Sajens&Tehnolodži Park", "Rols-rojs", "Šel" kao i WOQOD. Konzorcijum već duže od dve godine usavršava avion koji bi kao pogonsko gorivo koristio prirodni gas, a ne avionski kerozin.
"Fajnenšel Tajms" navodi da je ranije na komercijalnim avio-linijama u Južnoj Africi takođe korišćeno alternativno gorivo, dobijeno preradom uglja (coal-to-liquid kerosene), ali je GTL kerozin ekološki bezbedniji.
Katar, jedan od najvećih proizvođača prirodnog gasa, raspolaže sa više od 13 odsto ukupnih dokazanih svetskih rezervi ovog energenta.
(Tanjug)
Prema podacima ovog avioprevoznika, letelica Erbas A-340-600 sa Rolls-Royce (Rols Rojs) motorima je obavila let iz Londona u Dohu, koji je trajao više od šest sati.
Avion je kao gorivo koristio smešu kompanije Shell (Šel) sa 50 odsto običnog avionskog kerozina i 50 odsto takozvanog GTL kerozina (gas to liquids kerosene), proizvedenog od prirodnog gasa.
U avionu su bili zvaničnici "Erbasa", "Rols-rojsa" i "Šela", kao i predstavnika brojnih kompanija iz Katara.
Let uz primenu novog goriva je još jedan korak u realizaciji projekta konzorcijuma u kome učestvuju kompanije "Erbas", "Katar Ervajs", "Katar Petroleum", "Katar Sajens&Tehnolodži Park", "Rols-rojs", "Šel" kao i WOQOD. Konzorcijum već duže od dve godine usavršava avion koji bi kao pogonsko gorivo koristio prirodni gas, a ne avionski kerozin.
"Fajnenšel Tajms" navodi da je ranije na komercijalnim avio-linijama u Južnoj Africi takođe korišćeno alternativno gorivo, dobijeno preradom uglja (coal-to-liquid kerosene), ali je GTL kerozin ekološki bezbedniji.
Katar, jedan od najvećih proizvođača prirodnog gasa, raspolaže sa više od 13 odsto ukupnih dokazanih svetskih rezervi ovog energenta.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.