Beograd će 31. decembra biti prava "Balkanska prestonica", jer će na doček, sada je već izvesno, pohrliti turisti iz svih okolnih zemalja u većem broju nego i jedne godine ranije.
Kako kažu u TOB pregovori sa muzičkim zvezdama su u toku. Restorani i klubovi su mahom već spremni za "najluđu noć".
Hotel "Hajat" otvara dve sale - u "Fokaću" će tamburaši iz sastava "Lutalice" zabavljati goste, a oni će za 105 evra, koliko košta doček, imati i bogat "švedski sto" i piće dobrodošlice. Tu je "novogodišnja tema" - Skadarska ulica, što obećava romantičan provod. Druga sala "Metropolitan" priprema ambijent iz dvadesetih godina prošlog veka, ali neće biti prohibicije, naprotiv za 120 evra po osobi gosti će dobiti piće dobrodošlice, a služiće im se četiri vrhunska jela. Uživo će ih zabavljati bend "Talija".
U "Interkontinentalu" nastupa grupa "Superstars", kuvari spremaju ekskluzivnu večeru, a neograničena hrana i piće koštaju 80 evra, naravno u dinarskoj protivvrednosti.
Doček u skadarlijskim restoranima koštaće slično kao i prošle godine - oko 7.000 dinara, a uključuje muziku, hranu, piće dobrodošlice, šampanjac u ponoć i dobru zabavu do ranih jutarnjih sati.
Beogradski restorani, klubovi i splavovi tek naredne nedelje planiraju da objave koliko će koštati doček Nove 2012. godine. Cene će biti na nivou prošlogodišnjih - po osobi oko 30 evra za švedski sto, piće i živu muziku.
I dok Beograđani još uvek razmišljaju gde bi mogli za doček mnogi u Sloveniji, Hrvatskoj, Makedoniji, Crnoj Gori i Republici Srpskoj već znaju odgovor u - Beograd.
"Zašto Beograd? Zato što je Beograd 'Balkanska parti-prestonica', nudi lud provod po splavovima, najbolju hranu, vruće plesačice i ulične trubače! Ponude klubova za doček Nove godine ubedljivo su najbrojnije, a šanse da pronađete žurku kakvu tražište su velike. Beograd je sve traženiji i popularniji, a autobusi kreću ne samo iz Zagreba, već i Rijeke", kažu za "Novosti" u hrvatskoj agenciji "Kolegijum".
Slovenci su daleko uhodaniji za program pod nazivom "Stiskaj se džabe" organizuju disko-buseve i disko-vozove.
Dok hrvatske agencije Beograd reklamiraju kao "Grad sa istorijom dugom 8.000 godina", slovenačke smatraju da bolju prođu ima Cecina pesma: "Znam za jedan grad, zove se Beograd".
Slovenačke agencije same organizuju sve - od dolaska do odlaska, zakupljuju prostor za doček i vode na izlete.
I makedonski turisti stižu sa agencijama, ali njih je manje po broju, doček organizuju u nekom od skadarlijskih restorana i jak motiv dolaska su im i šoping centri. Daleko više Makedonaca i Crnogoraca dolazi individualno na doček i zahvaljujući njima rezervisan je gotovo sav privatni smeštaj. Vlasnici stanova kažu da je, uglavnom, reč o parovima koji stižu u petak 30. decembra, obavezno žele da šetaju Ulicom otvorenog srca, čekaju otvaranje šoping centara i vraćaju se kući puni utisaka i kesa.
(MONDO)