Srbija ima 265 hotela, a njihov broj je u poslednjih pet godina povećan za 27 odsto, izjavio je danas državni sekretar za turizam u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Goran Petković.

On je najavio da će u 2012. godini u našoj zemlji biti otvorena tri nova objekta svetskih hotelskih lanaca - "Falkenštajner" i "Redison" u Beogradu i "Holidej in" u Novom Sadu.

Petković je istakao da je promena strukture hotela u Srbiji još značajnija od samog povećanja njihove broja.

"Značajno se povećao broj hotela sa četiri zvezdice, kao i sa manjim brojem ležajeva i soba. To znači da je nivo usluge u tim hotelima na daleko višem nivou, a stil i dizajn hotela sada je već na svetskom nivou, i neki od njih postaju već prepoznatljivi i u međunarodnim razmerama", kazao je Petković.

Krajem prošle i ove godine među novootvorenim hotelima u Srbiji nalaze se tri "bisera" - "Izvor" u Aranđelovcu, "Skver najn" u Beogradu i upravo otvoreni hotel na Staroj planini, naglasio je on u izjavi novinarima.

Petković je podvukao da se tip hotela kakav je "Skver najn" "teško može naći i u Ženevi i Londonu", ali i su i neki drugi hoteli specifični po ponudi.

On je kao primer naveo aranđelovački " Izvor" koji je "potpuno pokrenuo privredu i podstakao razvoj vinskog turizma u okolini".

Otvaranje tog hotela je uticalo i na to da lokalna samouprava intenzivno radi na sređivanju trotoara, puteva i prilaznih staza, kako bi "posetiocima takvog objekta omogućila da iz jednog luksuza ne izađu u potpuno drugačiji svet", rekao je Petković.

On je ukazao da takvi hoteli širi pozitivan pritisak, te se sličan efekat očekuje na Staroj planini, sa pojavom prvog velikog hotela.

Kada je reč o sledećoj godini, Petković je rekao da je siguran da će Beograd biti u fokusu pažnje, jer će dobiti novi "Falkenštajner" hotel na lokaciji pored "Energoprojekta", "Redison" na lokaciji Stari mlin, a Novi Sad će prvi put dobiti put strani hotelski brend - '"Holidej in " .

On je dodao da se očekuje da će sva tri hotela biti otvorena polovinom naredne godine.

Petković je ukazao da sa povećanjem broja kreveta i soba rastu i marketinški i prodajni napori hotelijera, što već utiče i uticaće na rast broja poseta, noćenja i veći devizni priliv od turizma.

(Tanjug)