Jesen ne donosi samo dugo očekivano osveženje već i pad cena i odličan šoping u evropskim prestonicama.
Turističke agencije su već su počele da organizuju jesenje šoping ture, a prvo odredište koje treba posetiti je sever Italije, gde se nalazi nekoliko autlet centara.
Šoping centri postoje i na pola sata vožnje od Rima (Kastel novo), na 45 minuta od Firence (Barberino), 45 minuta kod Đenove (Seravale), pola sata od Napulja (Regina), ili kod Venecije (San Pjave). Međutim, ubedljivo najpoznatiji je Palma nova, koji se nalazi kod Trsta i najviše naših turista ide upravo tamo.
"U septembru bih svima preporučio da idu u Milano ili Veneciju. Krajem avgusta počele su rasprodaje u šoping centru Teravale, kod Milana, i Palma nove, kod Venecije, a pošto je još sunčano vreme, putovanje je idealno i da se uživa u ova dva grada", kaže a "Novosti" Mirko Milovanović iz "Viva travela".
Iako rasprodaje počinju tek krajem novembra, i oktobar je odličan mesec za šoping, jer je u Pragu i Budimpešti sve jeftinije nego u Beogradu. U isto vreme, ova dva romantična grada najlepša su tokom jeseni.
"Ko godinama želi da vidi Pariz ili Rim to treba da učini u novembru, jer su tada cene hotela i aranžmana najjeftinije. U novembru počinje zahuktavanje za rasprodaje i ova dva grada postaju finansijski pristupačna i za naše turiste. Ujedno, vreme još nije ružno, pošto u ovim dvema evropskim metropolama retko kad pada sneg, a ko ima sreće šopingovaće uz sunce."
U Beču se već sada pripremaju za božićni festival. Ovaj grad postao je pravi božićni centar sveta, jer je sve u znaku zvončića. Na svakom trgu mogu se kupiti originalni ukrasi za jelku, novogodišnje poslastice i popiti punč.
Šoping centri na sva zvona početkom novembra najavljuju "bronzanu nedelju". Reč je o prvom talasu sniženja, a slede "srebrna" i vrhunac tokom "zlatne nedelje".
Ženama koje nose garderobu i broj cipela 38 savetuje se da ne čekaju "zlatnu nedelju", jer su tada cene najniže, ali nema - brojeva.
"Tokom decembra trudimo se da turiste smestimo blizu šoping centra kako bi im bilo lakše da pazare i ne nose daleko stvari koje su kupili", objašnjava Milovanović. "Međutim, oni koje zanima da uživaju u gradu moći će da vide sve što žele i to u pratnji vodiča. Panoramska i pešačka tura kroz grad su, tako reći, obavezne i besplatne za sve turiste!"
Iskustvo je pokazalo da se u šoping najviše isplati otići sa grupom, jer se tako lakše prenose stvari preko granice.
Ni početak katoličkog Božića nije kraj za ljubitelje šopinga, jer se prve dve nedelje u januaru organizuju ture za poslednje rasprodaje.
Mada je iskustvo pokazalo da su Trst i Venecija najbolji izbor za ranu jesen, Istanbul je uvek dobar izbor.
"Godinama organizujemo odlaske u ovaj grad", kaže Ljiljana Sredojević, iz "Argusa". "Grad na Bosforu drugačiji je od svih drugih evropskih metropola i nema klasičnu euforiju rasprodaja, već možete da se cenkate tokom čitave godine. Kupovina se lako može pretvoriti u prijateljsko ćaskanje uz čaj. Dakle, svako ko želi da kupi kožnu jaknu i kvalitetan pamuk treba da poseti Istanbul."
(MONDO)
Šoping centri postoje i na pola sata vožnje od Rima (Kastel novo), na 45 minuta od Firence (Barberino), 45 minuta kod Đenove (Seravale), pola sata od Napulja (Regina), ili kod Venecije (San Pjave). Međutim, ubedljivo najpoznatiji je Palma nova, koji se nalazi kod Trsta i najviše naših turista ide upravo tamo.
"U septembru bih svima preporučio da idu u Milano ili Veneciju. Krajem avgusta počele su rasprodaje u šoping centru Teravale, kod Milana, i Palma nove, kod Venecije, a pošto je još sunčano vreme, putovanje je idealno i da se uživa u ova dva grada", kaže a "Novosti" Mirko Milovanović iz "Viva travela".
Iako rasprodaje počinju tek krajem novembra, i oktobar je odličan mesec za šoping, jer je u Pragu i Budimpešti sve jeftinije nego u Beogradu. U isto vreme, ova dva romantična grada najlepša su tokom jeseni.
"Ko godinama želi da vidi Pariz ili Rim to treba da učini u novembru, jer su tada cene hotela i aranžmana najjeftinije. U novembru počinje zahuktavanje za rasprodaje i ova dva grada postaju finansijski pristupačna i za naše turiste. Ujedno, vreme još nije ružno, pošto u ovim dvema evropskim metropolama retko kad pada sneg, a ko ima sreće šopingovaće uz sunce."
U Beču se već sada pripremaju za božićni festival. Ovaj grad postao je pravi božićni centar sveta, jer je sve u znaku zvončića. Na svakom trgu mogu se kupiti originalni ukrasi za jelku, novogodišnje poslastice i popiti punč.
Šoping centri na sva zvona početkom novembra najavljuju "bronzanu nedelju". Reč je o prvom talasu sniženja, a slede "srebrna" i vrhunac tokom "zlatne nedelje".
Ženama koje nose garderobu i broj cipela 38 savetuje se da ne čekaju "zlatnu nedelju", jer su tada cene najniže, ali nema - brojeva.
"Tokom decembra trudimo se da turiste smestimo blizu šoping centra kako bi im bilo lakše da pazare i ne nose daleko stvari koje su kupili", objašnjava Milovanović. "Međutim, oni koje zanima da uživaju u gradu moći će da vide sve što žele i to u pratnji vodiča. Panoramska i pešačka tura kroz grad su, tako reći, obavezne i besplatne za sve turiste!"
Iskustvo je pokazalo da se u šoping najviše isplati otići sa grupom, jer se tako lakše prenose stvari preko granice.
Ni početak katoličkog Božića nije kraj za ljubitelje šopinga, jer se prve dve nedelje u januaru organizuju ture za poslednje rasprodaje.
Mada je iskustvo pokazalo da su Trst i Venecija najbolji izbor za ranu jesen, Istanbul je uvek dobar izbor.
"Godinama organizujemo odlaske u ovaj grad", kaže Ljiljana Sredojević, iz "Argusa". "Grad na Bosforu drugačiji je od svih drugih evropskih metropola i nema klasičnu euforiju rasprodaja, već možete da se cenkate tokom čitave godine. Kupovina se lako može pretvoriti u prijateljsko ćaskanje uz čaj. Dakle, svako ko želi da kupi kožnu jaknu i kvalitetan pamuk treba da poseti Istanbul."
(MONDO)