Ove godine Austriju je posetio veći broj turista nego prethodnih godina, ali ugostitelji i hotelijeri nisu ostvarili veću zaradu.
Turisti koji su ove godine posetili Austriju, štedeli su kod smeštaja, ali i pri odlasku u kafiće i restorane, zbog čega su aktuelni prihodi u turizmu trenutno ispod onih iz 2008.godine.
Ekspert za turizam Instituta za ekonomsko istraživanje (WIFO) Egon Smeral ukazao je da treba detaljno sagledati brojke, iako postoji zadovoljstvo brojem ostvarenih noćenja.
U periodu od maja do avgusta u Austriji je ostvareno 48,7 miliona noćenja, što odgovara porastu od 2,3 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Turistički radnici govore o novi rekordima, ali Smeral smatra da nema razloga za radost.
"Broj noćenja i gostiju nema nikakav ekonomski značaj. Ono što se broji jeste novac u kasi, a tu je stvar sasvim drugačija", kazao je on.
"Trenutno se nalazimo ispod nivoa iz 2008.", naglasio je Smeral dodajući da turisti nisu puno trošili, tražili su jeftiniji smeštaj, ostajali kraće, i štedeli kod poseta ugostiteljskim objekatima i kupovini.
Inače, više od jedne četvrtine noćenja ostvaruju gosti iz Austrije i Nemačke, a veliku nadu turistički radnici polažu na rast gostiju iz arapskog prostora, ali i Azije, koji troše više novca nego "klasični" gosti.
(Tanjug)
Ekspert za turizam Instituta za ekonomsko istraživanje (WIFO) Egon Smeral ukazao je da treba detaljno sagledati brojke, iako postoji zadovoljstvo brojem ostvarenih noćenja.
U periodu od maja do avgusta u Austriji je ostvareno 48,7 miliona noćenja, što odgovara porastu od 2,3 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Turistički radnici govore o novi rekordima, ali Smeral smatra da nema razloga za radost.
"Broj noćenja i gostiju nema nikakav ekonomski značaj. Ono što se broji jeste novac u kasi, a tu je stvar sasvim drugačija", kazao je on.
"Trenutno se nalazimo ispod nivoa iz 2008.", naglasio je Smeral dodajući da turisti nisu puno trošili, tražili su jeftiniji smeštaj, ostajali kraće, i štedeli kod poseta ugostiteljskim objekatima i kupovini.
Inače, više od jedne četvrtine noćenja ostvaruju gosti iz Austrije i Nemačke, a veliku nadu turistički radnici polažu na rast gostiju iz arapskog prostora, ali i Azije, koji troše više novca nego "klasični" gosti.
(Tanjug)