Hogan i Ognjenović su potpisali ugovor o komercijalnoj saradnji koji obuhvata saradnju na 46 destinacija, kao i uvođenje takozvanih "kod šer" (zajedničkih) letova ka 21 destinaciji u saobraćajnoj mreži "Etihada" i ka 23 "Jatove" destinacije.

Hogan je rekao da će do 15. juna biti utvrđeno dalje partnerstvo između kompanija, ali da je prvo potrebno pregledati podatke o poslovanju srpske kompanije kako bi se razmotrili vidovi eventualnog strateškog partnerstva.

Ognjenović je rekao da je "Jat" dugo čekao na ovakav ugovor, jer će kroz "kod šer" letove obnoviti linije ka SAD-u. On je kazao da će srpski putnici imati mnogo bolje veze sa svim kontinetima i mnogo povoljnije cene.

"Jat" će imati svoj kod na novim, kao i na postojećim letovima "Etihada" i obrnuto, a od današnjeg ugovora najveću korist će imati srpka dijaspora koja je brojna u svetu, jer putnici neće morati da presedaju i da noće u tranzitnim gradovima i državama kako bi stigli do zeljene destinacije, rečeno je na konferenciji za novinare.



"Etihad" ima razvijenu mrežu letova prema destinacijama na Bliskom i Dalekom istoku i Australiji. Predviđeno je uspostavljanje direktne linije iz Beograda preko Berlina prema Čikagu posredstvom kompanije "Er Berlin", u kojoj "Etihad" ima 29 odsto vlasništva, a "Jat" će imati svoj Ju kod na određenom broju letova.

Ognjenović je najavio da bi uspostavljanje letova prema SAD moglo da bude objavljeno već narednih sedmica.
Na pitanje novinara o tome da li će biti izmenjen plan za restrukturiranje JAT-a s obzirom na saradnju sa Etihadom, Ognjenović je rekao da ta saradnja može samo da ubrza realizaciju.

On je podsetio da plan koji je donela Vlada Srbije predviđa socijalni program za višak zaposlenih, obnovu flote i redefinisanje odnosa "Jata" sa povezanim preduzećima kao što su Aerodrom "Nikola Tesla", Jat tehnika...

Generalni direktor "Jat ervejza" je najavio da će krajem maja ili početkom juna početi da saobraćaju nova četiri erbasova aviona, koja će uzeti na lizing.

(Tanjug, Foto: Tanjug/Zoran Žestić)