Preporuka nadležnog komiteta u SAD jeste da se putnicima dozvoli da čak i za vreme poletanja i sletanja koriste tablete, laptopove, e-čitače i muzičke plejere, ali podešene na avionski režim.
Mnogima omraženi poziv stjuardese da zbog bezbednosti isključe mobilne telefone i druge uređaje uskoro bi mogao da postane prošlost, makar u američkim avionima. Federalna uprava za vazdušni saobraćaj (FAA) razmišlja da smanji ograničenja za korišćenje elektronskih uređaja tokom leta, piše "Njujork tajms".
Upotreba prenosivih elektronskih uređaja poput mobilnih telefona ograničena je zbog bojazni da bi njihovi signali mogli da poremete elektronsko navođenje letelice. Iako dosad nijedan incident nije zvanično pripisan tome, piloti su prijavili na stotine slučajeva zbog sumnje da su lični uređaji putnika ometali instrumente.
Stručni komitet FAA dao je prošle sedmice preporuke da se donesu novi, jasniji propisi. Prema sadašnjim, putnici mogu da koriste telefone za pozive i slanje SMS-a samo pre nego što se zatvore vrata aviona i posle sletanja. To pravilo se neće menjati.
Međutim, komitet je preporučio da se putnicima dozvoli da sve vreme, čak i pri poletanju i sletanju, koriste druge uređaje – tablete, elektronske čitače i muzičke plejere – sve dok su podešeni na avionski režim (airplane mode), koji isključuje radio transmitere.
Po sadašnjim preporukama FAA, avio-prevoznici traže od putnika da isključe sve elektronske uređaje dok avion ne dostigne visinu od 10.000 stopa (oko 3.000 metara). Putnici koji moraju da komuniciraju u vazduhu mogu to da učine na visini većoj od 10.000 stopa tako što će se povezati na bežični internet, koji je dostupan u velikom broju aviona, jer on ne remeti rad opreme.
Na drugoj strani Atlantika, "Britiš ervejz" je 1. jula postao prva evropska avio-kompanija koja putnicima dozvoljava da uključe mobilne telefone i ostale uređaje i pre nego što se otvore vrata aviona po sletanju, što je do sada bilo pravilo (doduše, mnogi su ga kršili). To je odobrila britanska uprava civilnog vazdušnog saobraćaja, dok je Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj ostala pri preporuci da "putnici ne koriste prenosive elektronske uređaje u fazi poletanja i sletanja".
Kako stvari stoje, veliki broj putnika namerno ili slučajno krši pravila koja ne voli ili ne razume. Po jednom novijem istraživanju, sedam od deset anketiranih Amerikanaca koristilo je mobilne uređaje tokom leta, a 30 odsto ih je ostavljalo uključene i kada nije trebalo.
Zabunu među putnicama izazivaju oprečna mišljenja stručnjaka.
Posle incidenta "Kvantasovog" aviona pri sletanju na londonski Hitrou 1998, kada se "boing" neočekivano podigao i potom zateturao na stranu, zvanična istraga je zaključila da je funkcionisanje autopilota možda izazvao neko od putnika upotrebom mobilnog telefona.
Britanske vlasti su zabranu ozbiljno shvatile, pa je godinu dana kasnije jedan muškarac osuđen na 12 meseci zatvora zato što nije hteo da isključi telefon na letu Madrid–Mančester. Na Novom Zelandu je 2003. osmoro ljudi poginulo prilikom sletanja. Pod sumnjom je bio pilotov lični mobilni, jer se on javio kući i razgovarao sve vreme dok je sletao.
S druge strane, u privatnim avionima se telefoni koriste bez ijednog prijavljenog incidenta. Takođe, "Erbas" i "Boing" su svoje avione testirali uključujući istovremeno 20 mobilnih, ali ništa nije delovalo na instrumente.