Spajanje kompanija dozvoljeno je uz uslov da se one odreknu dela dosadašnjih privilegija.

Vašington je u avgustu osporio spajanje kompanija, navodeći da bi ono ugrozilo konkurenciju i podiglo cene za putnike na storinama linija u zemlji. Dve kompanije, sa druge strane, tvrde da će njihovo spajanje ojačati konkurenciju jer će kompanije kao što su "Junajted erlajns" i "Delta erlajns", koje su nedavno imale velike akvizicije, dobiti još jednog velikog rivala.

Spajanje aviokompanija tek treba da odobri federalni sudija u Vašingtonu, a prema sporazumu, "Ameriken" i "Ju Es ervejz" odrekli bi se dela prava na sletanje i poletanje, odnosno mesta na vašingtonskom aerodromu Regan i njujorškom Lagardija.

Takođe, određeni broj ulaza na aerodromima u Bostonu, Čikagu, Los Anđelesu, Dalasu i Majamiju morali bi da prepuste niskotarifnim avioprevoznicima, da bi se ublažio uticaj spajanja.