Najduža komercijalna vazduhoplovna linija na svetu ugašena je danas bez pompe, nakon što je u Singapur sleteo poslednji avion "Singapur erlajnsa" (SIA), posle devetnaestočasovnog neprekidnog putovanja iz Njujorka.
Avion na letu SQ 21 sleteo je danas na singapurski aerodrom Čangi, okončavši devet godina dugu liniju, kao što je bilo planirano u okviru restrukture i obnove flote.
Putnicima na poslednjem letu linije Singapur-Njujork uručeni su simbolični pokloni i sertifikati, rekao je portparol SIA.
Avioni SIA na liniji Singapur-Njujork imali su 100 sedišta, od kojih su sva u biznis klasi. Cena povratne karte od 14.000 singapurskih dolara (8.284 evra) veoma je skupa, ali su putnici za nju dobijali komforan let i mogli su da uštede vreme koje bi inače izgubili na presedanju.
Analitičari navode da je rast cena goriva od 2004, kada je linija duga 15.335 kilometara lansirana, učinio liniju ekonomski neodrživom.
Pet "erbasa A340-500" koji su leteli za Njujork, SIA će zameniti Erbasovim superdžambo modelima "A380", većim, ali i energetski efiksanijim avionima, koji nisu pogodni za tako duge letove.
Nakon gašenja linije Singapur-Njujork, tri linije dele "titulu" najduže na svetu: Dubai-Hjuston, Dubai-Los Anđeles i Johanesburg-Atlanta, uz prosečno trajanje leta od 16 sati i 20 minuta.
Po pređenoj kilometraži, najduži je let australijskog "Kvantasa" iz Sidneja za Dalas, ali on zahvaljujući povoljnim vetrovima traje 15 sati i 20 minuta.
SIA će nastaviti da leti na liniji Singapur-Njujork, ali sada sa sletanjem u Frankfurtu.
Potparol Erbasa navodi da su u toku pregovoti sa nekoliko potencijalnih operatera pet aviona "A340-500", na kojima je prethodno leteo SIA.