
"Američka FAA u februaru ove godine je potvrdila visok stepen u primeni standarda vazduhoplovne bezbednosti u Srbiji, a nedavno najavila inspekciju u martu 2014.
Direktorat je potpuno spreman da stavi na uvid sve što je potrebno da bismo dobili pozitivnu ocenu", rekao je v.d. direktor Direkcije civilnog vazduhoplovstva Srbije Milan Živanović.
On podsetio da je Srbija izgubila "kategoriju 1", što je uslov da bi bio uspostavljen direktan avio saobraćaj sa SAD.
Mogućnost da srpske kompanije lete u SAD, Srbija je izgubila 2004. godine zbog nedostataka u regulativi, organizaciji vazduhoplovnih vlasti i tadašnje neusklađenosti srpskih vazduhoplovnih standarda i procedura sa američkim.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije je, kako je rekao, u toku ove godine učestovao i u procesu ponovnog uspostavljanja letova iznad teritorije Kosova i Metohije.
On je najavio da bi letovi iznad teritorije KiM trebalo da budu uspostavljeni u aprilu, objasnivši da su u pitanju samo preleti aviona, ali ne poletanja i sletanja.
Kada su u pitanju novi avio prevoznici, u sledećoj godini direktorat je dobio zahteve od kompanije "Izi Džet Svicerlend" za otvaranje saobraćaja iz Ženeve od januara 2014. godine, od španskog avio prevoznika "Vueling Erlajns" za saobraćaj na liniji Barselona - Beograd - Barselona od juna sledeće godine i portugalske kompanija "TAP Portugal" za saobraćaj na liniji Lisabon - Beograd - Lisabon, od jula 2014. godine, rekao je Živanović.
Govoreći o rezultatima ostvarenim u ovoj godini, on je podsetio, da je, bez obzira na nezavisni izvor finansiranja, finansijska situacija koja je zatečena u 2013. godini u Direktoratu zahtevala restrikciju troškova po svim osnovama, ali i smanjenje cena rada za obračun zarade za pet procenata od jula ove godine.
Prema njegovim rečima u prvih 11 meseci ove godine, ukupni troškovi direktorata smanjeni su za više od pet odsto, a prihodi uvećani za 11 procenata, u odnosu na isti period 2012.