Imali ste loša iskustva sa turističkim agencijama? Nova pravila vas štite!

Uskoro na snagu stupa novi pravilnik o radu turističkih agencija koji će podrazumevati bolju zaštitu putnika

Nova pravila o radu turističkih agencija, koja stupaju na snagu od januara 2020. godine, zaštitiće putnike od problema koji su u turizmu, poput otkazivanja putovanja, bili česti ranijih godina, izjavio je za "Politiku" ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić i najavio uvođenje depozita koji će agencije plaćati za dobijanje licenci.

"Sistem se konačno postavlja na zdrave osnove i očekujem da će u narednim godinama biti još 'mirnije' nego ove sezone. Prvi put se uvode depoziti za dobijanje licenci, a organizatori će ubuduće snositi rizik i za svoje subagente", rekao je Ljajić.

On je naglasio da će jedna od novina biti mogućnost da putnik u svakom trenutku u osiguravajućoj kući proveri da li je osiguran pre polaska na putovanje.

Prema novom pravilniku, turističke agencije biće svrstane u četiri kategorije i to po broju putnika.

U prvoj kategoriji biće agencije koje imaju do 1.000 putnika, u drugoj od 1.000 do 5.000 putnika, a u trećoj agencije koje su imale od 5.000 do 10.000 putnika.

U četvrtu kategoriju biće svrstane agencije sa više od 10.000 putnika.

Na osnovu tih kategorija biće određen i iznos depozita - od 2.500 do 10.000 evra.

Agencijama je omogućeno da novac od depozita operativno koriste, ali ga moraju imati na računu na kraju svakog meseca.

Pravilnik o uslovima za licenciranje organizatora putovanja biće potpisan već do kraja oktobra, navodi "Poltika".