Secer kako utice na organizam.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

OVAKO telo reaguje kad ne jedete šećer

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Evo šta se dešava u telu kada nedelju dana ne jedete šećer.

Izvor: Guliver/Getty Images/Domepitipat

Ljudsko telo različito reaguje kada mu ne date šećer.

"Neki ljudi primete da se osećaju bolje posle dan ili dva, a drugi imaju neopisivu želju za šećerom i duže im treba da ta želja nestane", kaže nutricionistkinja Kristi Briset.

Iako je u praktično svemu što jedete, dodati šećer ima veliki uticaj na telo.

"Ranisani šećer nije cela namirnica koju možete da nađete u prirodi. Pravi se od repe ili šećerne trske, koja takođe sadrži hranljiva vlakna i druge nutrijente. Kada biste jeli ove namirnice, šećer u krvi se ne bi tako naglo promenio. Ali, rafinisani šećer šokira sistem jer je veoma koncentrisan i ne sadrži druge nutrijente. Aktivira centar za zadovoljstva u mogzu na način sa kojim prirodne namirnice ne mogu da se takmiče", objašnjava nutricionistkinja.

Nije neophodno da potpuno izbacite šećer iz ishrane, ali možda nije loše da smanjite i vidite kako ćete se osećati. U međuvremenu, pročitajte šta će se desiti u vašem telu ako nedelju dana ne unesete šećer.

Velika želja

Ako jednostavno eliminišete šećer iz ishrane, očekujte da ćete imati veliku želju za slatkišima.

"Od slatkog ukusa šećera ljudi postaju gotovo zavisni", kaže stručnjak za zdravlje Trejsi Gluhajk. "On utiče na neurotransmitere u mozgu i pali ih, a pošto to pruža dobar osećaj, mozak želi još".

Smanjena želja

Kada izbacite šećer iz ishrane, u nekom trenutku će se želja smanjiti.

"Obično je potrebno po nekoliko dana da siđete sa tog rolerkostera", kaže Briset.

Zapravo, potrebno je nekoliko dana da se stabilizuje nivo šećera u krvi, a kada se to desi, onda će i želja za slatkišima postati manja.

Želja za novom hranom

Kada se vaš mozak navikne na novonastalu situaciju, nemojte da se iznenadite ako osetite želju za nekim novim namirnicama.

"Smanjenje unosa ove superukusne hrane znači da se čula ukusa i mozak više ne oslanjaju na određen ukuse da iz pokrenu", kaže Briset.

Umesto toga, može se desiti da vam neke prirodne namirnice, koje vam se ranije nisu dopadale, sada budu mnogo ukusnije. Ako, na primer, ranije niste baš voleli jabuke, moguće je da će vam sada biti vrlo slatke i ukusne jer su se čula ukusa prilagodila.

Stabilno raspoloženje

Kada se vaše telo prilagodi, moguće je da primetite da su oni iznenadni napadi gladi, uzrokovani naglim promenama nivoa šećera u krvi, počeli da nestaju. To je, opet, zahvaljujući činjenici da je nivo šećera u krvi sada stabilniji, jer ne unosite rafinisani šećer koji dovodi do naglih promena nivoa.

Više energije

Primetićete verovatno i da imate više energije nego ranije.

"I to je posledica stabilnijeg nivoa šećera u krvi, što znači sporije i stabilnije oslobađanje energije jednom kada ste rafinisani šećer zamenili ugljenim hidratima nižeg glikemijskog indeksa, proteinima i zdravim mastima", kaže nutricionistkinja Briset.

Manje energije

Moguće je i da budete umorni i da imate manjak energije dok se vaše telo prilagođava novom režimu.

"Šećer naglo podiže energiju, pa je moguće da budete umorni i čitave nedelje dok ne unositešećer, jer se telo nije još uvek prilagodilo", upozorava dijetetičarna Šana Spens.

Čistija koža

Kada šećer više nije deo vaše ishrane, zapaljenski problemi kože, poput akni ili crvenila, mogu početi da nestaju.

"Ne samo što dolazi od reakcije tela kada unosite šećer, koja se manifestuje i na koži, već i jetra mora da radi više kada unosite šećer. Sa druge strane, kada jetra nije previše opterećena šećerom, ne proizvodi toksine koji uzrokuju pojavu bubuljica, umor ili česte promene raspoloženja", objašnjava nutricionistkinja Rene Belc.

Bolji san

Kada izbacite šećer iz ishrane, bolje ćete i spavati, tvrdi Belc. Razlog za to, opet, može da bude stabilniji nivo šećera u krvi.

Belc objašnjava da, kada jedete šećer tokom dana, između tri i četiri sata ujutru dolazi do pada nivoa šećera, što može da vas probudi.

Mentalno ćete biti bolje

Savetnik za lečenje zavisnosti od hrane Erin Vaten kaže da ćete posle nedelju dana nekonzumiranja šećera primetiti bolju mentalnu jasnoću. "Mnogi ljudi primete koliko im je bolja koncentracija i sposobnost da se sete nekih detalja".

Promene u varenju

Može da dođe i do stomačnih problema, zahvaljujući tome kako šećer utiče na stomak i varenje.

"Sasvim je normalno da budete malo naduti kada tri-četiri dana ne unosite šećer jer će izumreti određeni mikroorganizmi u crevima", kaže nutricionistkinja dr Sanda Moldovan.

Eliminisanje šećera iz ishrane ima brojne zdravstvene prednosti, ali i neke loše strane, poput nadutosti, umora, stomačnih problema. Ipak, te negativne strane bi trebalo da budu samo privremene.

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pacijent

Na pola sam pljeskavice u 22:52 a već mislim čime ću da se zasladim.

Firga

@Pacijent Zasladi se pilecom supom.

Perica

Ne znam da li sam nekad razmisljao toliko da prestanem da jedem secer, jednostavno ga konzumiram ali ne svaki dan, posle rucka ili slicno... Nego pitanje jedno ako ima ko da odgovori... Evo izbacicu cokolade i slicno, ali koliko to pomaze kad secera ima gotovo u svim proizvodima pocev od hleba do gotovih jela... Sta raditi?

loader