Nova pravila Evropske unije će kupcima omogućiti da brže uoče da li je krema za sunčanje od prošle godine još uvek dobra i da izbegnu slučajnu kupovinu maskare ili kreme za lice kojoj je istekao rok.
Nova pravila Evropske unije će kupcima omogućiti da brže uoče da li je krema za sunčanje od prošle godine još uvek dobra i da izbegnu slučajnu kupovinu maskare ili kreme za lice kojoj je istekao rok.U skladu sa novim pravilima, u upotrebu će biti uvedene posebne etikete na kozmetici i proizvodima za negu čiji je rok trajanja duži od 30 meseci, prenela je agencija DPA.
Stručnjaci Potrošačkog centra iz Štutgarta ističu da je dosad na etiketama bio istaknut rok trajanja samo ukoliko je on bio kraći od 30 meseci.
Novi standard obeležavanja sadrži kombinaciju slova i brojki pomoću kojih može da se vidi koliko će dugo trajati određeni proizvod pošto se otvori.
Etiketa proizvoda će tako sadržavati slovo M, koje označava mesece do isteka roka trajanja, i slovo J, koje označava godine. Na proizvodima čiji rok trajanja zavisi od otvaranja pakovanja, kupci će, uz to, imati priliku da vodootpornim markerom upišu datum kada su ga otvorili.
(Tanjug)