U "Ušću" je započela akcija "Mesec ružičaste vrpce" - tokom oktobra u prizemlju šoping centra će biti postavljen štand sa programom i proizvodima čija je namera podizanje svesti građana o važnosti ranog otkrivanja raka dojke kod žena.
U beogradskom šoping centru "Ušće" svečano je započela akcija "Mesec ružičaste vrpce" - tokom celog oktobra u prizemlju šoping centra će biti postavljen štand sa posebni programom i proizvodima čija je namera podizanje svesti građana o važnosti ranog otkrivanja raka dojke kod žena.
Štand je otvorila princeza Katarina Karađorđević koja je naglasila da bi žene u Srbiji trebalo da vode više računa o svom zdravlju i redovno odlaze na preventivne preglede kako bi se smanjili rizici za nastanak bolesti.
"Tokom 'Meseca ružičaste vrpce', odnosno na štandu u 'Ušću' žene će moći da dobiju savete i obaveštenja u vezi sa karcinomom dojke - kakva je to bolest, ko sve može da oboli, koji su faktori rizika, koji pregledi se preporučuju, šta je mamografija...", rekla je državni sekretar Ministarstva zdravlja Nevena Karanović i podsetila da je u aprilu pokrenut Nacionalni program "Srbija protiv raka".
Na štandu u Šoping centru "Ušće" predstavljeni su i proizvodi specijalno dizajnirani za potrebe te kampanje koju su pokrenuli Fondacija princeze Katarine Karađorđević, Dobrotvorni fond Katarine Rebrače, Ministarstvo zdravlja, gradski sekretarijat za zdravstvo, Šoping centar "Ušće".Štand je otvorila princeza Katarina Karađorđević koja je naglasila da bi žene u Srbiji trebalo da vode više računa o svom zdravlju i redovno odlaze na preventivne preglede kako bi se smanjili rizici za nastanak bolesti.
"Tokom 'Meseca ružičaste vrpce', odnosno na štandu u 'Ušću' žene će moći da dobiju savete i obaveštenja u vezi sa karcinomom dojke - kakva je to bolest, ko sve može da oboli, koji su faktori rizika, koji pregledi se preporučuju, šta je mamografija...", rekla je državni sekretar Ministarstva zdravlja Nevena Karanović i podsetila da je u aprilu pokrenut Nacionalni program "Srbija protiv raka".
Zlatara "Tomašević" će predstaviti novu liniju nakita, kompanija "Tigar" dva modela gumenih čizama, !Art Ival" paletu čokoladnih proizvoda, a Roaming-Samsung i MTS Ping Samsung S 7350 mobilni telefon.
Više od 4.000 žena godišnje oboli od raka dojke što predstavlja tri četvrtine svih malignih bolesti kod žena, a trenutno se u Srbiji 15.000 žena nalazi na lečenju. Kada se otkrije na vreme ova bolest izlečiva u 90 odsto slučajeva.
Stručnjaci upozoravaju da svaka 12. žena u Srbiji oboleva od raka dojke i da se bolest najčešće otkrije u odmakloj fazi bolesti kada su smanjene i šanse za izlečenje.
U razvijenim zemljama dolazi do stalnog opadanja stope smrtnosti od ove bolesti podizanjem svesti žena i organizovanim skrininzima - redovnim pregledima kod žena između 40. i 70. godine života.
(MONDO)