Kada se sa njima suočimo, tada smo odlučni da se borimo za ono što volimo, da pažljivo brinemo o sebi, na svakom koraku ohrabrujući drage osobe, ali i svakog drugog da čuvaju sebe i svoje zdravlje, kao najveću vrednost koju imamo.

O tome kako izgleda borba sa najtežim životnim protivnikom, u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke, kompanije Avon, razgovarali smo sa poznatom voditeljkom Milicom Kon, koja se u toj borbi suočila i sa teškim gubitkom, ali i velikom pobedom.

“Naizgled nasmejana i srećna žena, hvala Bogu danas svakako jesam, ali iza mene su borbe koje su me očvrsnule. Volela bih da ne stoje iza mog imena i ne bih volela da takve priče stoje iza bilo čijeg potpisa. Znamo da je rak opasna bolest, kao i da je rana dijagnostika jako bitna, ali zašto uvek mislimo da se to ne događa nama? Da je to nečija tuđa sudbina? Tako sam razmišljala i ja, dok zver nije pokucala na vrata moje porodice i odvela sa sobom meni najvažniju osobu – moju majku. Zbog te bolesti sam izgubila pravo na potpunu sreću, izgubila sam pravo da slušam tužne pesme, a da ne pustim suzu, izgubila sam pravo na to da moja deca moju mamu zovu “bako”, izgubila sam onaj ukus nedeljnog ručka, jer taj ukus nikad više neće biti isti.” – izjavila je Milica.

Svake godine, u Srbiji se 4000 žena suoči sa saznanjem da boluje od raka dojke, a čak 1600 godišnje izgubi bitku sa ovim opakim malignim oboljenjem. Ipak, ohrabruje činjenica koju nam stručnjaci poručuju – rak dojke je izlečiv u preko 90% slučajeva ukoliko se otkrije na vreme.

“Moja mama je vodila prvu bitku sa rakom dojke u svojoj 39. godini, a u svojoj 34. sam se sa njim borila i ja. Naučila sam da je najvažnije redovno se pregledati i otkriti ga na vreme. Upravo na redovnom pregledu, meni je otkrivena promena i odmah sam operisana. Zahvaljujući tome, danas nemam nikakvu terapiju niti veliku traumu. Zato na mesečnom nivou obavite samopregled, a na ultrazvučni pregled idite na svakih 6 meseci.” – poručuje Milica i dodaje: “Nemojte dopustiti da ova opasna bolest uništi vaš dom, ostavi trag u životu vaše dece ili oduzme smeh u vašoj kući. Da bismo sačuvale svoju porodicu, prvo moramo brinuti o sebi. O zdravlju na prvom mestu.”

Akcija za borbu protiv raka dojke u Srbiji je pokrenuta 2004. godine, a do danas je u njenim okvirima prikupljeno i donirano oko 700.000 dolara za obezbeđivanje opreme koja je neophodna za ranu dijagnostiku, podizanje svesti o važnosti redovnih pregleda i podršku edukativnim programima koji pružaju sve značajne informacije ženama u borbi protiv raka dojke.

Među proizvodima za lepotu i negu, u ponudi kompanije Avon postoje i posebni proizvodi sa ružičastom vrpcom koji su ključni za obezbeđivanje sredstava za sve aktivnosti u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke. Celokupan bruto profit od prodaje ovih posebnih proizvoda izdvaja se za fond Akcije, a zatim usmerava na donacije, edukativne kampanje i programe organizacija koje se bave ovim važnim ženskim pitanjem.