Svi želimo da znamo tajnu dugovečnosti, ali je istina da je važno da se pridržavamo određenih navika koje daju sjajne rezultate. Dr Bret Osborn, neurolog i stručnjak za dugovečnost otkriva da je Nova godina idealno vreme za donošenje odluka koje će vam promeniti život. Ovo su pet proverenih pravila za bolje zdravlje i duži život:

Jedite hranu sa niskim glikemijskim indeksom

"Jedite velike količine masti maslinovog ulja, avokada, orašastih plodova i maslaca, kako biste trenirali svoje telo da sagoreva masnoće umesto šećera i umerene količine proteina iz nemasnog mesa i ribe, kako biste podržali svoju mišićnu masu", preporučuje neurolog i otkriva šta da izbegavamo:

"Ljudi bi dnevnu dozu ugljenih hidrata trebalo da dobijaju iz povrća, dok bi bilo poželjno da izbegavaju jednostavne ugljene hidrate, uključujući šećer, hleb, testeninu, namirnice kojima je glikemijski indeks veći od 40", otkriva dr Osborn.

Fokusirajte se na trening snage

Gubitak mišića uzrokovan starenjem nije povezan samo sa slabošću, već i sa kognitivnim padom, zbog čega je važno zaštititi mišiće treningom snage.

Merite krvni pritisak

"Ne postoji lakši način za smanjenje rizika od bolesti povezanih sa starenjem od praćenja krvnog pritiska", kaže dr Osborn i dodaje da je najbolji način za održavanje zdravog krvnog pritiska zdrava ishrana, fizička aktivnost i ublažavanje stresa-

Proveravajte krvnu sliku

Idealno bi bilo da krvnu sliku proveravate svakih šest meseci, naročito ako ste starija osoba.

Izbegavajte stres koliko god možete

Kako biste smanjili nivo stresa, dr Osborn preporučuje opuštajuće aktivnosti poput joge, meditacije, masaže, provođenja vremena u spa centru ili odlaska u saunu.

BONUS VIDEO:

NAŠI PRECI SU ZNALI OVO!? Nisu im trebale DIJETE, a ŽIVELI SU duže od nas! EVO šta je TAJNA DUGOVEČNOSTI, a nije MESO! kurir t

(MONDO/T.V.)