Nema dokaza da upozorenja utiču na ljude da promene ponašanje, već mogu imati potpuno suprotan efekat, tvrde naučnici.

Šokantna upozorenja mogu da deluju samo ako su ljudi ubeđeni da mogu da promene svoje ponašanje. Masovna komunikacija nije najbolje sredstvo da se prenese takva poruka, pokazalo je istraživanje Univerziteta u Mastrihtu.

Zastrašujuće fotografije kao upozorenja o štetnosti po zdravlje su popularno sredstvo među zakonodavcima, međutim, o toj meri ne postoji jasan konsenzus u naučnim krugovima, pokazalo je istraživanje.

Preporuke vezane za ponašanje, kao što je uputstvo da se pozove telefonsko savetovalište, na primer, nisu u stanju da ubede ljude da oni zaista mogu sami da promene svoje ponašanje, navode istraživači.

"Objedinili smo rezultate svih studija koje bi mogle da pokažu koliko su zastrašujuće fotografije delotvorne kao upozorenja o štetnosti. Ne samo da postoji veoma malo dokaza koji bi mogli da potkrepe upotrebu šokantnih upozorenja, već se ispostavilo da njihova upotreba u najboljem slučaju ima samo neznatno dejstvo, dok u najgorem slučaju čak može biti potpuno kontraproduktivna", tvrde istraživači.

Postoji mnogo metoda koje bi bile efikasnije. Više o tome OVDE.

Australijski vrhovni sud odobrio je novi zakon o ambalaži duvanskih proizvoda koji propisuje da se cigarete prodaju bez loga proizvođača i sa zastrašujućim slikama posledica pušenja na pojedine organe. Više o tome OVDE.

Anketa

Kako na tebe deluju upozorenja na kutijama za cigarete?

Ova anketa je završena.
Glasalo je 457 korisnika


(MONDO)