Jedna neverovatna studija objašnjava zašto je dobro "pustiti gas" u avionu.
Studija objavljena u "Medicinskom žurnalu Novog Zelanda" iznela je sve prednosti toga da i putnici i posada "puštaju vetar" tokom leta avionom.
Počnimo od osnovnih bioloških činjenica - ako zadržavate gas, velika nadmorska visina učiniće simptome još neprijatnijim. Ako se stidite da pustite gas u avionu, rizikujete nadutost, gorušicu, pa čak i bolove u stomaku.
"Na velikim visinama, vaše telo proizvodiće više sumporne kiseline, koja će morati da izađe napolje, tako da se može reći da u avionu češće puštamo vetar nego na čvrstom tlu", kaže danski gastroenterolog Jakob Rozenberg.
"S druge strane, ukoliko se pilot trudi da zadrži gas, taj napor i razmišljanje o stomaku mogu bitno uticati na njegovu moć rasuđivanja, što dovodi u opasnost sve ljude u letelici", navodi se u istraživanju.
"Medicinski žurnal Novog Zelanda" ne daje konkretne odgovore na pitanja, autori članka čak sami sebi uskaču u usta, navodeći primer pilota koji ipak pusti gas, a onda miris "onesvesti" kopilota...
Jedno od rešenja koje autori predlažu je da sedišta u avionu sadrže ugalj, koji bi neutralisao mirise i učinio svima let prijatnijim, bez nadutosti, ali i bez neprijatnih mirisa. Naravno, ne moramo sve ove studije shvatati ozbiljno.
(MONDO, ilustracija Guliver/Getty images/Thinkstock)
Počnimo od osnovnih bioloških činjenica - ako zadržavate gas, velika nadmorska visina učiniće simptome još neprijatnijim. Ako se stidite da pustite gas u avionu, rizikujete nadutost, gorušicu, pa čak i bolove u stomaku.
"Na velikim visinama, vaše telo proizvodiće više sumporne kiseline, koja će morati da izađe napolje, tako da se može reći da u avionu češće puštamo vetar nego na čvrstom tlu", kaže danski gastroenterolog Jakob Rozenberg.
"S druge strane, ukoliko se pilot trudi da zadrži gas, taj napor i razmišljanje o stomaku mogu bitno uticati na njegovu moć rasuđivanja, što dovodi u opasnost sve ljude u letelici", navodi se u istraživanju.
"Medicinski žurnal Novog Zelanda" ne daje konkretne odgovore na pitanja, autori članka čak sami sebi uskaču u usta, navodeći primer pilota koji ipak pusti gas, a onda miris "onesvesti" kopilota...
Jedno od rešenja koje autori predlažu je da sedišta u avionu sadrže ugalj, koji bi neutralisao mirise i učinio svima let prijatnijim, bez nadutosti, ali i bez neprijatnih mirisa. Naravno, ne moramo sve ove studije shvatati ozbiljno.
(MONDO, ilustracija Guliver/Getty images/Thinkstock)