Mnogi tviteraši i korisnici Facebooka trenutno imaju na svojoj profilnoj slici roze traku - simbol borbe protiv karcinoma dojke, kao znak saglasnosti sa porukom da prevencija spasava život, a da u slučajevima bolesti nije sve izgubljeno.
Pre dve godine pokrenuta je, od strane osnivača udruženja Preventiva online, akcija "Moje dojke su OK" sa jedinstvenim ciljem – da ukaže na značaj prevencije kada je karcinom dojke u pitanju.
Kako je onlajn anketa, koja je tada sprovedena, pokazala da svest žena o opasnostima od ove bolesti nije na zavidnom nivou, akcija koja od tada kontinuirano traje, podseća žene na važnost redovnih pregleda dojke.
"Ja danas idem na redovne kontrole, ja danas vozim bicikl po 70 kilometara u jednom dahu, ja danas idem svakoga dana u teretanu, ja danas vozim rolere (moram da se spremim za unučiće), ja danas idem redovno na bazen, ja sam povratila svoju staru kilažu, JA DANAS ŽIVIM ŽIVOT i za koji dan ću sa svojom porodicom i prijateljima proslaviti 45. rođendan", izjavila je žena koja se izborila sa karcinomom dojke.
Ove godine je sprovedena nova anketa koja je na preseku od 100 žena, koje su učestvovale u istraživanju, pokazala da je informisanost o ovoj bolesti znatno bolja, kao i da skoro 50 odsto žena redovno (jednom mesečno) vrši samopregled dojki, a da je 71 odsto njih o tome kako se radi samopregled saznalo na Internetu.
Cilj akcije jeste da ukaže na značaj preventivnih pregleda jer karcinom dojke, koji je dijagnostifikovan u ranoj fazi izlečiv, što se ogleda u svakoj priči izlečenih žena.
Statistike na globalnom nivou pokazuju da se svake godine registruje sve više slučajeva karcinoma dojke ali da se broj smrtnih slučajeva od ove bolesti iz godine u godinu smanjuje za šta treba zahvaliti isključivo prevenciji. Jedna od deset žena u svetu oboljeva od karcinoma dojke. To je najčešći oblik karcinoma koji pogaađa žene i najveći je po stopi smrtnosti kada su u pitanju bolesti karcinoma kod žena. Na globalnom nivou ona iznosi 17 odsto.
U Srbiji godišnje oboli oko 4. 500 žena od kojih jedna trećina izgubi bitku sa bolešću samo zato što je bolest otkrivena kasno. Prvi korak ka izlečenju je prevencija – otići na pregled pre pojave simptoma povećava šansu ka izlečenju na 95 odsto.
Ove godine je u okviru kampanje omogućeno da se na profilnoj slici na Twitteru i Facebooku postavi prepoznatljiva roze traka kao znak podrške borbi protiv ove opake bolesti i razumevanja značaja prevencije. Ova akcija je promovisana isključivo kroz digitalne kanale i postigla je veliki uspeh. Trenutno je promenjeno skoro 1.000 avatara i njihov broj raste.