Koliko puta vas je u domu zdravlja dočekala neljubazna medicinska sestra, ili još gore - doktor koji telefonom ugovara termin za tenis dok vi ječite od bolova? Zahvaljujući kampanji "Zdravlje se osmehom prenosi", koju je u petak započelo Ministarstvo zdravlja, takvo ponašnje odlazi u prošlost.
Koliko puta vas je u domu zdravlja dočekala neljubazna medicinska sestra, ili još gore - doktor koji telefonom ugovara termin za tenis dok vi ječite od bolova? Zahvaljujući kampanji "Zdravlje se osmehom prenosi", koju je u petak započelo Ministarstvo zdravlja, takvo ponašnje odlazi u prošlost.
"Oko 90 odsto svih pritužbi građana na rad zdravstvenih ustanova odnosi se na neljubazno zdravstveno osoblje i lošu komunikaciju. Zato smo rešili da pokrenemo kampanju 'Zdravlje se osmehom prenosi' čiji je cilj poboljšanje komunikacije zdravstvenih radnika i pacijenata", rekao je ministar zdravlja Tomica Milosavljević na regionalnoj konferenciji održanoj u petak, u Beogradskom dramskom pozorištu.
On je objasnio da će kampanja trajati nekoliko sedmica, tokom kojih će štampani materijal biti distribuiran zdravstvenim ustanovama širom Srbije, a biće organizovana i bazična obuka iz veštine komunikacije za zdravstvene radnike.
Takođe, Ministarstvo zdravlja otvorilo je i "beli telefon" 0700-111-700, koji je 24 sata dostupan građanima za sve primedbe, na koje predstavnici ministarstva daju pismeni odgovor u roku od osam dana.
"Želimo da ministarstvo razvije veštine komuniciranja kojima ćemo se suprotstaviti nasilju u zdravstvenim ustanovama, kako između zravstvenih radnika međusobno, tako i u njihovom odnosu prema pacijentima", rekao je Milosavljević.
"Kada se čovek razboli osmeh je prvo što mu nestane. Osmeh je i prvo što lekar treba da vrati bolesnom čoveku. Govor tela je stariji od jezika i pisma, ima univerzalno značenje - u svakoj kulturi će prepoznati osmeh i ljubazan stav", rekao je Prvoslav Pavlović predsednik Udruženja psihologa Srbije.
On kaže da od kvaliteta komunikacije često zavise uspeh i ishod lečenja: "Lepo pozdravljen i ljudski primljen pacijent mnogo je spremniji za saradnju, spremniji da posluša savete, da veruje svom lekaru i da poštuje njegovo mišljenje. I što je najvažnije - spremniji je da ozdravi."
(MONDO)
"Oko 90 odsto svih pritužbi građana na rad zdravstvenih ustanova odnosi se na neljubazno zdravstveno osoblje i lošu komunikaciju. Zato smo rešili da pokrenemo kampanju 'Zdravlje se osmehom prenosi' čiji je cilj poboljšanje komunikacije zdravstvenih radnika i pacijenata", rekao je ministar zdravlja Tomica Milosavljević na regionalnoj konferenciji održanoj u petak, u Beogradskom dramskom pozorištu.
On je objasnio da će kampanja trajati nekoliko sedmica, tokom kojih će štampani materijal biti distribuiran zdravstvenim ustanovama širom Srbije, a biće organizovana i bazična obuka iz veštine komunikacije za zdravstvene radnike.
Takođe, Ministarstvo zdravlja otvorilo je i "beli telefon" 0700-111-700, koji je 24 sata dostupan građanima za sve primedbe, na koje predstavnici ministarstva daju pismeni odgovor u roku od osam dana.
"Želimo da ministarstvo razvije veštine komuniciranja kojima ćemo se suprotstaviti nasilju u zdravstvenim ustanovama, kako između zravstvenih radnika međusobno, tako i u njihovom odnosu prema pacijentima", rekao je Milosavljević.
"Kada se čovek razboli osmeh je prvo što mu nestane. Osmeh je i prvo što lekar treba da vrati bolesnom čoveku. Govor tela je stariji od jezika i pisma, ima univerzalno značenje - u svakoj kulturi će prepoznati osmeh i ljubazan stav", rekao je Prvoslav Pavlović predsednik Udruženja psihologa Srbije.
On kaže da od kvaliteta komunikacije često zavise uspeh i ishod lečenja: "Lepo pozdravljen i ljudski primljen pacijent mnogo je spremniji za saradnju, spremniji da posluša savete, da veruje svom lekaru i da poštuje njegovo mišljenje. I što je najvažnije - spremniji je da ozdravi."
(MONDO)