"Ćale" mladog automobiliste, Lensa Strola (21), kanadski milijarder Lorens Strol (60), izdvojio je 217 miliona evra za mesto u bordu direktora čuvenog Aston Martina sa kog će upravljati prvim "pravim" britanskim timom u Formuli 1.
Pored kultnih šampionskih ekipa Meklaren i Vilijams, koje od osnivanja koriste agregate stranih konstruktora, Velika Britanija će već od 2021. imati "svoj" Aston Martin kao samostalni tim u F1 karavanu.
Drugim rečima, Rejsing Point će se još ove godine takmičiti pod tim imenom i sa Mercedesovim agregatom ispod oklopa, a potom - paralelno sa istekom Aston Martinovog sponzorskog ugovora sa austrijskim Red Bulom - promeniti ime u Aston Martin Formula One Team.
Strol je u isto vreme obezbedio 16,7 odsto vlasništva nad fabrikom automobila iz Gejdona, a fabrici automobila iz Gejdona kompletnu infrastrukturu i logistiku koju Rejsing Point u ovom trenutku ima u centrali tima u Silverstonu.
Čuveni TV prezenter, biznismen i tehnički direktor nekoliko timova, Edi Džordan, osnovao je 1991. godine Džordan GP ekipu u hangarima nedaleko od Silverstona i proslavio se, između ostalog, tako što je anonimnom Mihaelu Šumaheru dao ulogu prvog vozača već u svojoj i Nemčevoj debitantskoj sezoni.
Kasnije, taj tim je menjao vlasnike i imena, najduže se takmičio pod nazivom Fors Indija, potom vodio borbe za začelje kao Spajker i Midland, sve do solidne stabilizacije od dolaska grupe biznismena koja je 2018. otkupila ekipu i dugove, sklopila sporazum sa Mercedesom o tehničkoj saradnji i isporuci agregata, a potom "nasleđenom" Serhiju Perezu pridodala perspektivnog Strola iz redova rivalskog Vilijamsa.
Prošle sezone Rejsing Point osvojio je 73 boda i završio kao sedmi od deset timova, dok su Meksikanac i Kanađanin zauzeli 10. i 15. poziciju, uz po dva odustajanja svako.
U isto vreme, Aston Martin je prisustvo u najprestižnijem takmičenju bolida na četiri točka ojačao sponzorstvom sa četvorostrukim šampionima iz Austrije, čija je baza takođe na Ostrvu, u Milton Kejnsu. Ekipa Red Bula i u predstojećem šampionatu nosiće Aston Martin u svom imenu, iako će Maks Ferštapen i Aleksander Albon na 22 trke od 15. marta do 29. novembra izvlačiti maksimum iz Hondinog motora.
Saradnja timova naučnika Aston Martina i Red Bula biće nastavljena u budućnosti, sve dok budući rivali na pisti ne završe projekat konstrukcije superautomobila nazvanog "Valkyrie".
Posle Velike nagrade Abu Dabija i trke na pisti Jas Marina, Aston Martin će dalje nastaviti kao samostalna ekipa, a trenutno postoje samo tri takve u šampionatu: italijanski Ferari, francuski Reno i nemački Mercedes - koji je u prethodnih šest sezona bio konkurencija samom sebi i među vozačima i među konstruktorima.
"Neko je bio predsednik Partizana, pa je išao na proslave i mečeve": Čović progovorio o odnosu sa crno-belima
"Srbija će najkasnije do kraja meseca imati selektora": Nebojša Čović otkrio sa kim pregovara
Mondo ukrštenica za 15. oktobar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Šok odluka Evrolige: Kampaco suspendovan, ali kad je srušio Partizan!
Vicešampion Evrope hoće Zvezdinog Mesija! Velikani stali u red, sprema se rekordni transfer na Marakani