Japanski automobilista Juki Cunoda napravio je strašan incident već na početku kvalifikacija za Veliku nagradu Emilija Romanje, na kultnoj stazi Imola. Samo nekoliko minuta nakon što su počele kvalifikacije u jednom od najspektakularnijih trkačkih vikenda u sezoni, Cunoda je potpuno uništio skupoceni bolid Red Bula. Srećom, prošao je bez težih povreda i samostalno je napustio vozilo kojim je upravljao.
Za sada nije poznato šta je izazvalo ovakav trkački incident. U prvi mah je delovalo da Juki Cunoda ima sasvim dobru putanju i da je na pravi način izašao iz krivine, ali je on ubrzo izgubio kontrolu nad bolidom i izleteo sa staze. Videli smo udarac u zaštitnu ogradu, zatim i prevrtanje, a na kraju i uznemirujuće snimke poptuno uništenog bolida. Pogledajte kako je to bilo:
Srećom, "oreol" je uradio svoj deo posla i sačuvao je život japanskom vozaču, a ovaj incident spada u kategoriju onih koji pokazuju koliko su bezbedonosni protokoli u Formuli 1 napredovali tokom prethodnih godina. Juki Cunoda je samo nekoliko sekundi nakon strašnog udesa koji je doživeo izašao iz bolida, koji su zatim organizatori odneli sa lica mesta.
Trening je morao da se prekine na nekoliko minuta, a čim je staza raščišćena moglo je da se nastavi sa trkanjem. Ostali vozači nestrpljivo su čekali da se pista očisti nakon Cunodine greške, kako bi dobili priliku da se bore za što bolji plasman na početku trke u Imoli.
Ko je Juki Cunoda?
Japanski vozač već godinama je veoma dobro poznat navijačima i ljubiteljima Formule 1. Juki Cunoda debitovao je u bolidu Alfa Taurija 2021. godine, a za isti tim vozio je i naredne dve sezone. Ekipa je pred prethodnu sezonu promenila ime u Rejsing Buls, a Japanac je ostao njen deo i u toj takmičarskoj godini, pre nego što je promovisan u prvi tim Red Bula.
Nakon samo dve trke u tekućoj sezoni, Red Bul je doneo odluku da zameni mesta dvojici svojih vozača - Lijam Loson sklonjen je u tim Rejsing Buls, dok je Juki Cunoda promovisan u klupskog kolegu Maksa Ferstapena. Od njega se očekivalo da bude uspešniji od mladog Britanca, a Japanac je uspevao da osvoji bodove što njegovom prethodniku nikada nije pošlo za rukom.
Na trci u Bahreinu Cunoda je završio trku kao devetoplasirani, dok je na trci u Majamiju završio kao poslednji. Tada je osvojio bodove i u sprintu, gde je bio šesti, a isti rezultat imao je i u svom bivšem timu na trci u Kini. Ipak, udes u Imoli nije mu prvi od kako vozi za Red Bul, već je jednom udario u zid. Sa devet osvojenih bodova Juki Cunoda trenutno zauzima 11. mesto u plasmanu, a njegov klupski kolega Maks Ferstapen ima 90 bodova više.
Kako je poginuo Ajrton Sena?
Legendarni brazilski automobilista Ajrton Sena preminuo je 1. maja 1994. godine u Bolonji, nakon udes koji je doživeo na Velikoj nagradi San Marina koja se vozila u Imola. Samo dan ranije na istoj stazi poginuo je austrijski vozač Roland racenberger, zbog kojeg je Sena na trku poneo austrijsku zastavu - ne sluteći da će se i njemu dogoditi udes koban po život.
Sena je u sedmom krugu trke snažno udario u zaštitnu ogradu u krivini Tamburelo, a odmah je helikopterom prebačen u Bolonji. U bolnici je konstantovana smrt jednog od najboljih automobilista svih vremena. To je i danas najtužniji vikend u istoriji Formule 1, pošto su dva velika vozača izgubili živote na istoj stazi.
Bonus video: