Šampionat Formule jedan ulazi u 2006. godinu sa Fernandom Alonsom kao najmladjim braniocem trona u istoriji ovog sporta, dok će Reno braniti tron u konkurenciji konstruktora.
Na četvrtoj od ukupno 19 trka, koliko ih je odvezeno tokom 2005, Alonso je u svom Renou iz kruga u krug odbijao napade Mihaela Šumahera, sve dok nije prošao kroz cilj kao prvi. Brillijantnom demonstracijom defanzivnog umeća, španski vozač naveo je mnoge da pomisle kako je petogodišnjoj suverenoj vladavini Šumahera konačno došao kraj.
Najava smene na tronu „najbržeg cirkusa“ dobila je svoju zvaničnu potvrdu 25. septembra, na trci za Veliku nagradu Brazila, kada je Alonso osvajanjem trećeg mesta dokazao zrelost i osigurao titulu prvaka svega jedan mesec i 27 dana posle svog dvadeset i četvrtog rodjendana.
Time je nadmašio legendarnog Brazilca Emersona Fitipaldija, koji je naslov najboljeg na svetu poneo sa 25 godina starosti, i omogućio sebi luksuz da preostale dve trke u Japanu i Kini odveze „za svoju dušu“.
Alonso, koji je sredinom decembra objavio da će od 2007. godine biti vozač Meklarena, nema nameru da u skorije vreme sidje sa pozicije broj jedan.
„Jeste, bio sam šampion 2005, ali 2006. donosi novo iskustvo i novi izazov. Ja hoću da budem najbolji 2006, 2007, 2008, kada god“, kaže španski as.
Alonso i Reno - prava kombinacija
Na krilima kombinacije Fernando Alonso - Djankarlo Fizikela, Reno je uspeo da prekine Ferarijev rekordni niz od šest titula u konkurenciji konstruktora i osvoji svoj prvi naslov. Da poraz Ferarija bude još teži, tim iz Maranela nije osvojio nijedan poen na Velikoj nagradi Italije u Monci, kada je Šumaher i teoretski izgubio sve šanse da odbrani zvanje najboljeg u pojedinačnoj konkurenciji.BAR, vicešampion iz 2004, prve bodove je zaradio tek na desetoj trci sezone, pošto je na dva gran prija ovom timu bilo zabranjeno učešće zbog neregularnosti vezanih za zapreminu rezervoara.
I dok su neuspesi ta dva tima sa pravom označeni kao iznenadjenja sezone, Alonso i Meklarenov vozač Kimi Raikonen izdvojili su se sa po sedam gran pri pobeda i najavili svoje rivalstvo kao jednu od najatraktivnijih priča u sportu uopšte narednih godina.
Meklaren je trijumfovao na deset trka, sa bolidom koji je po opštem mišljenju bio najbrži. Iako Finca Raikonena mnogi smatraju stvarnim vozačem godine, koga je na putu do titule izneverila samo povremena nepouzdanost Meklarenovog tima, nema sumnje da je Alonso u potpunosti zaslužio mesto koje trenutno zauzima.
„Mogao sam da rizikujem i pokušam da pobedim u svakoj trci, ali morao sam da mislim na stvari u širem smislu. Da biste postali šampion, potrebno je da budete u najboljem bolidu u pravom trenutku. Godina 2005. bila je trenutak, bolid je bio Renoov, a vozač sam bio ja“, izjavio je Alonso.
(MONDO)