Eksperti za pitanja sponzorstava i robnih marki odbacili su tvrdnje nekadašnjeg asa Formule 1, ser Džekija Stjuarta, koji je izjavio da će seks skandal u režiji prvog čoveka FIA Maksa Mozlija imati finansijske posledice po taj sport.
Stjuart, koji je odavno "na ratnoj nozi" sa Mozlijem, prognozirao je da će novi sponzori oklevati sa ulaganjima, dok će postojeći dobro razmisliti da li da stave potpise na produžetak saradnje, zato što Mozli odbija da podnese ostavku i ličnom žrtvom razreši krizu u F1.
"Kada se umešaju pitanja morala, sport postaje ranjiv", rekao je Stjuart pre nekoliko dana.
Ipak, dvojica renomiranih stručnjaka ne slažu se sa njegovom tvrdnjom.
Pipa Kolet, direktor britanske kompanije Sponzoršip Konsalting, ističe da je fraza "svaki publicitet je dobar publicitet" tačna čak i u "slučaju Mozli".
"Sponzori se na duge staze neće povući iz Formule 1. Ako FIA na pravi način razreši problem u junu, ceo slučaj biće sveden na čudo kojeg je bilo dosta posle tri dana, a sport će se izvući sa tim kao sa iskustvom iz kojeg je nešto naučeno", izjavila je Kolet.
Izvršni direktor Centra za analize brendova Stiven Heliotis kaže da je u Formuli 1 ključna stvar vožnja, tojest, ono što se događa na stazi, dok su rukovodioci sporta, kao što je Mozli, potpuno sporedni.
"Sigurno je da sponzori ozbiljno razmatraju šta se dogodilo i šta će se dogoditi, ali mislim da je u medijima ipak podignuto previše panike. Formula 1 je veoma složen sport i to što Mozli radi kao predsednik FIA, gotovo da nema dodirnih tačaka sa šampionatom, bolidima i trkama. Gledaoci znaju da uoče razliku", dodao je Heliotis.
Članovi Borda FIA najavili su da će konačnu odluku o Mozliju doneti 3. juna u Parizu.
(MONDO)