Formula 1 je u "vrlo krhkom stanju" zbog pandemije virusa korona i potrebne su joj velike promene da bi opstala, rekao je šef Meklarena Zak Braun.
"Ovo je potencijalno destruktivno za timove, a ako je opasno za dovoljno timova, što ne mora da znači više od dva, onda to prati F1 u celini", rekao je Braun.
Šefovi takmičenja trebalo bi da se sastanu ove nedelje da razgovaraju o merama štednje i smanjenju troškova.
Timovi su, međutim, podeljeni oko toga kako najbolje sačuvati sport.
Braun je u intervjuu za BBC rekao da ograničenje budžeta timova od 175 miliona dolara, koje stupa na snagu sledeće godine, mora značajno da bude smanjeno, jer sport rizikuje potencijalnu katastrofu.
"Kada se uzme u obzir sve što se sad na svetu dešava, ako to ne obuzdamo vrlo agresiovno, mogu li da zamislim da nestaju dva tima? Da. U stvari, mogu da vidim kako četiri tima nestaju ako se sa ovim ne izađe na kraj na pravi način", rekao je Braun, izvršni direktor Meklaren Rejsinga.
Štaviše.
"Kada se uzme u obzir koliko vremena treba da se izgradi F1 tim, i uzevši u obzir ekonomsku i zdravstvenu krizu u kojoj se nalazimo, ne mogu da zamislim da postoje ljudi koji su zainteresovani da kupuju timove kako je to do sada bilo. Mislim da vreme ne bi moglo da bude gore sa te tačke gledišta. Tako da mislim da je F1 u vrlo krhkom stanju trenutno", rekao je Braun.
Timovi F1 su se već dogovorili o seriji promena da umanje troškove jer se sport suočava sa značajnim padom prihoda zbog otkazivanja trka.
U te promene spada i odlaganje do 2022. godine promena koje je trebalo da stupe na snagu 2021, kao i primoravanje timova da ove i sledeće sezone imaju iste bolide.
Svi timovi su se dogovorili da se ograničenje budžeta smanji na 150 miliona dolara 2021. godine, ali Braun veruje da to mora još da se snizi.
"Svi se slažu oko 150 miliona, a velika većina, uključujući i velike timove, spremni su da idu i značajno ispod toga", rekao je Braun, ali nije hteo da imenuje klubove.
BBC prenosi da je Mercedes spreman da to prihvati, ali da se bune Ferari i Red Bul.
Braun je predložio ograničenje od 100 miliona dolara, a bio bi spreman i na kompromis od 125.
On veruje da bi manja granica budžeta, uz iste izuzetke kao sad, kao što su plate vozača, pomogle da takmičenje postaje konkurentnije jer bi smanjilo finansijsku prednost velikih timova, a manjima bi dalo bolju šansu da postignu bolji rezultat.
"Ako ne donesemo dovoljno agresivno ograničenje ove godine, u trenutku kada neki timovi žele da ga povise, mislim da nikad više nećemo moći da ga smanjimo. Treba onda da se zapitamo: zašto su oni ovde? Ne mislim da bilo ko nastupa u F1 samo da bi nadoknadio uloženo", rekao je Braun.