Novak Đoković igra protiv Tomasa Mahača u trećem kolu Australijan opena i želi da nastavi put ka 11. tituli u Melburnu. Pred sam početak meča jedan detalj privukao je ogromnu pažnju. U pitanju je sponzor koji se nalazi na rukavu češkog tenisera, američka kompanija "Blue Owl".

Mnoge firme imaju razne taktike kada daju svoj novac i sponzorišu sportiste. Međutim, njihova taktika je posebna - daju pare teniserima koji igraju protiv Novaka na prvom grend slemu sezone. Njihov logo na rukavu nosio je i Žaim Farija u drugom kolu i njega je Novak pobedio posle četiri seta. Odmah posle tog meča se oglasila spomenuta kompanija da "čestita Fariji na borbi i prikazanoj igri".

Sada su nastavili sa tom taktikom i sponzorišu i Mahača. Ukoliko Novak dođe do pobede i plasmana u narednu rundu postoji šansa da će isto učiniti i sa boljim iz meča Jirija Lehečke (Češka) i Benžamina Bonzija (Francuska). Njihova glavna marketinška ideja je "da sponzorišu autsajdere" i da na taj način podignu svoju vrednost. Nadaju se da bi neko ogromno iznenađenje moglo da im pomogne u svemu tome.

žaime farija
Foto: Imagn Images / ddp USA / Profimedia

Prema proceni "Forbsa" ova kompanija spremna je da potroiš više od dva miliona dolara na preko 100 mečeva na grend slem turnirima u 2025. godini. Sponzorišu i one igrače koji igraju protiv drugih najvećih zvezda pored Novaka, poput Karlosa Alkaraza i Janika Sinera.

"Ova strategija nam omogućava da iskoristimo najuzbudljivije trenutke u tenisu. Kada je pažnja publike najveća...", rekla je glavna direktorka za marketing u kompaniji "Blue Owl" Suzana Eskus, dodajući da istražuje pristup većem brendiranju dok kompanija privlači bogate pojedince uz svoje tradicionalne institucionalne investitore.

Već su radili protiv Novaka, Alkaraza...

Njujorška kompanija, sa više od 200 milijardi dolara imovine pod upravljanjem, ovaj model je prvi prvi put primenila prošlog leta na US Openu. Uložili su oko 500.000 dolara sponzorišući 20 autsajdera u mečevima protiv favorita i ostvarili su marketinški uspeh kada je Li Tu, inače 186. na svetu, uzeo set Alkarazu noseći logo "Blue Owl".

Sličnu stvar uradio je i Aleksej Popirin, kada je pobedio Novaka Đokovića na "Artur Ešu", što je bio signal da nastave da ulažu u ovaj model poslovanje. "Reakcija je, ako je bila na skali od jedan do 10 na osam, skočila na 50 nakon toga. Kao da smo postali viralni", objašnjavaju iz ove kompanije i dodaju da što je "dalja runda" grend slema u pitanju, to je potencijalna dobit veća i zato planiraju da i dalje ulažu novac.

Novak Đoković nastavlja svoj put na Australijan openu, prošao je prve dve prepreke, a treća je Tomas Mahač (Češka). U odnosu na prva dva rivala (Nišeša Basavaredije i Žaima Fariju), češki igrač je znatno kvalitetniji od njih i to je znak da će Srbin morati da pokaže još bolji nivo igre nego do sada pošto je oba meča završio posle četiri seta.

Novak Đoković
Foto: Martin KEEP / AFP / Profimedia

Biće to njihov treći duel. Rezultat je 1:1. Novak ga je pobedio u njihovom prvom okršaju u Dubaiju 2023. godine (6:3, 3:6, 7:6), dok je prošle godine u Ženevi Čeh slavio (4:6, 6:0, 6:1). Oba duela bila su neizvesna i završena posle tri seta, sada je vreme za treći okršaj na terenima na kojima je Novak podizao pehar 10 puta u karijeri do sada.

BONUS VIDEO:

00:58
Novak Ðokovic aplauz za Fariju  Izvor: Eurosport