Nemački fotograf Sven Markart boraviće u Beogradu tokom juna meseca u okviru projekta Artist in Residence. Centralni događaj rezindenture biće Markartova izložba "Future's Past" koja se otvara u Velikoj galeriji KC Grada 5. juna od 20 časova, a koja će biti upotpunjena pratećim programima. Kao i u okviru svih rezidentura, umetnik će inspirisan našim gradom stvarati tokom svog boravka.

Ali, ko je Sven Marquardt?

Svako ko je ušao, ili nije ušao u berlinski klub Berghain zna da upravo Sven čeka na kraju reda i odlučuje da li ćete ući u klub ili ne. Svako ko je planirao odlazak u Berghain zna ili misli da zna strategiju sigurnog ulazaka a o tome može da se sazna i na nekoliko blogova i YouTube tutorijala, ali ne zna, ili možda ne zna, da je Markart od 2007. godine zaslužan za oblikovanje vizuelnog identiteta Berghain-ovog labela OstGut Ton.

Možda je zanimljiv podatak i to da se na posteru albuma jednog od berlinskih techno producenata Len Fakija, nalazi upravo njegova fotografija - misteriozni portret starije žene, prodornog ali vrlo dopadljivog pogleda.

Markart ima bogatu umetničku karijeru koja je umnogome bila uslovljena društveno-političkom situacijom pre i posle pada Berlinskog zida. Rođen 1962. godine svoju karijeru otpočinje ranih osamdesetih u Istočnom Berlinu, radeći prvo kao asistent poznatog fotografa Rudolpha Schafera prevashodno u modnoj fotografiji. Od 1986. kao samostalni fotograf publikuje svoj rad u mnogim poznatim nemačkim časopisima poput Das magazin, Der Sonntag, Neues Lieben, ali i izlaže samostalno i grupno. Njegov rad je i cenzurisan u Istočnoj Nemačkoj a i sam se susretao sa cenzurom zbog negovanja specifičnog vizuelnog identiteta koji, kako se navodi nije bio u skladu sa standardima izgleda muškaraca u socijalističkoj državi.

Katarina Hausel govori o tome u publikaciji "Bygone in the Future": ''Markartu je bilo zabranjeno da šeta centralnim delom Istočnog Berlina, a iako je tada radio za modni časopis 'Sybille' i bio najmlađi fotograf u redakciji nije mogao da se susreće sa glavnom urednicom, koja je bila vrlo zadovoljna njegovim fotografijama''.

Izložba ''Future's Past''

Izložba ''Future's Past'' reflektuje tri decenije njegovog rada, greyscale fotografije nabijene su simbolizmom kao i referencama iz istorije umetnosti koje nisu tako lako uočljive i zahtevaju pažljivo posmatranje. Rad na ulazu Berghaina svakako je inspirativan za Markarta, iako on sam preferira da prvo upozna svoje modele i smesti ih u precizno dizajnirani dekorum, koji se pretvara u spontanu pozadinu kojom dominira jako prisustvo subjekta u jukstapoziciji sa aksesoarima i rekvizitom.

Sve je u jakom kontrastu pa otuda i odabir crno-bele tehnike koja taj kontrast pojačava: fotografije snimljene na dnevnom svetlu odaju uglavnom mračnu atmosferu i auru noćnih zbivanja. Impregniranje delova prošlosti u budućnost i sadašnjost predstavlja zajedničku nit u njegovom opusu koju će publika moći da isprati na izložbi sve do 17. juna.