U Beogradu je u utorak 23. septembra u 56. godini preminula istaknuta slikarka Rada Selaković.
Autorka, čija se dela nalaze u zbirkama muzeja i galerija u zemlji i u privatnim kolekcijama u zemlji i inostranstvu, dobitnik nagrada ''Petar Lubarda'' za slikarstvo i brojnih drugih, rođena je u Beogradu 1952.godine.
Diplomirala je slikarstvo 1976. i magistrirala 1978. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Na pocetku svog plodnog slikarskog rada kao stipendista grčke vlade bila je na studijskom boravku u Grčkoj od 1980. do 1981. godine, a kao dobitnik Fulbrajtove stipendije u SAD 1985.godine do 1986.godine.
Prvu samostalnu izložbu imala je 1980. godine u Beogradu, a potom je izlagala u Crnoj Gori, Grčkoj, SAD, Francuskoj i Nemačkoj. Grupno je izlagala još od 1975. godine i to na više od 300 izložbi u zemlji i inostranstvu.
Nagradu ''Petar Lubarda'' dobila je već 1978.godine, Nagradu za slikarstvo oktobarskog salona 1983.godine, Zlatnu premiju jugoslovenskog porteta 1983.godine u Tuzli, Prvu nagradu žirija međunarodnog likovnog konkursa "Denizli" 1987.godine u Ankari, Zlatnu paletu ULUS-a 1995. godine, Veliki pečat Grafičkog kolektiva 2004.godine, Nagradu na Jesenjoj izložbi ULUS-a 2005. godine, Nagradu Ministarstva kulture i medija, Nagradu 10. bijenala ''U svetlosti Milene'' Požarevac 2005.godine, Nagradu 39. hercegnovskog salona, 2006. godine.
Izuzetno bogat stvaralački opus Selakovićeve čine slike, crteži, grafike, mozaici, objekti i video radovi izvedeni u različitim materijalima i tehnikama. Tako je i njen zidni mozaik-fontana Kosmorama, svakodnevno "na oku" gostiju beogradskog hotela "Hajat",
Slikarska poetika Selekovićeve razvijala se od predmetnog ka apstraktnom, od čulnog ka vančulnom, ali kako ističu kritičari, ti radovi uvek su obojeni snagom njene jake ličnosti.
Likovni krtičari ocenjuju da je o ona (samo)svesna svoje čulnosti i svoje racionalnosti te uspeva da svoje umetničko, intelektualno i emotivno iskustvo integriše u neka opšta iskustva i forme savremene epohe. U svim razvojnim etapama likovni koncept je bio strog i jasno definisan, bez obzira da li je izražavao emociju, ironiju, fantastičnu viziju, kosmičke i kosmogonijske sadržaje.
(Tanjug)