U galeriji "Triniti" u umetničkom centru "Šenkman" Otavske umetničke škole do 23. avgusta izloženo je 16 tapiserija koje uključuju simbole starovinčanske kulture, šare pirotskih ćilimova, simbole krsta i svetog trojstva, ali i islandske rune i kompjuterske kodove.

Srž izložbe su dve tapiserije sa prepletom simbola starog i novog - "Krst" na beloj i "Raskršće" na tamno plavoj podlozi.

Živana Kostić izrađuje tapiserije unikatnom tehnikom - ubodima čioda na svili koju, i u srpskoj i u kanadskoj umetnosti, samo ona praktikuje. Kostićeva stotinama i hiljadama pojedinačnih ručnih uboda kreira jedinstvene simboličke i znakovne slike koje, gledane sa različite udaljenosti i pod različitim svetlom, postaju osobena i samosvojna umetnička dela.

"Inspirisana sam svetlošću i odbleskom. Čovek je od iskona do danas ostavljao zapise, poruke za sobom. Vreme kao najapstraktnija dimenzija povezuje ove milenijumske razdaljine. Taj 'govor' zapisa, ili simbola upleten je u moje tapiserije", izjavila je Živana Kostić.

Živana Kostić izrađuje metalne tapiserije desetak godina, ali se pre toga okušala i u klasičnim likovnim tehnikama. Tokom 30-godišnjeg umetničkog rada imala je 30 samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu (Drezden, Aberdin, Rejkjavik,Toronto, Otava). Izlagala je i na više od 100 grupnih izložbi širom sveta.

"Sam način izrade tapiserija naizgled je veoma jednostavan, ali mukotrpan. Zahteva proučavanje teme, imaginaciju, koncentraciju, upornost, a stvaranje može da traje mesecima", dodala je Kostićeva.

U Narodnom muzeju u Pančevu krajem prošle i početkom ove godine priređena je retrospektivna izložba radova praćena monografijom ove umetnice. Živana Kostić članica je Udruzenja likovnih umetnika Srbije (ULUS) i Udruženja likovnih umetnika Vojvodine (ULUV).

(MONDO/Beta)