Kada su početkom septembra članovi Beogradske filharmonije izvršili "desant na Silikonsku dolinu", kako se u beogradskom žargonu naziva Ulica Strahinjića bana poznata po načičkanim kafićima i devojkama sa, hm, "izazovnim toelatama", mnogi su se pitali, šta su hteli da poruče i kažu.

Članovi filharmonije su, posle odsvirane kompozicije, razvili i transparent: "Hvala što ne dolazite", koji su videli devojke i momci koji su u tom trenutku ispijali pićence i ćaskali u kafićima u toj ulici.

Petnaestak dana kasnije, direktor Beogradske filharmonije Ivan Tasovac oglasio se posredstvom kanala YouTube i poručio "društvenoj eliti" da može da se....

Izlaganje preko kanala je počeo ovom rečenicom: "Srbi su još jednom pokazali da ih kultura najviše inspiriše".

"Veliki broj ljudi iskoristio je naše poigravanje stereotipima da bi izlio svoj bes i nezadovoljstvo. Da smo to napravili u bilo kojoj zemlji sa prosečno lošom ekonomijom, ništa se ne bi desilo, jer slika devojke koja ispija kafu u nekom elitnom restoranu tamo ne predstavlja izvor frustracije. Ali, u Srbiji je preovladao osećaj: 'Ja nisam u toj stolici a baš sam zaslužio dok ona sedi tamo samo zato što je lepa'. Umesto da se naša elita pozabavi ovom anomalijom, gde je kafa nedozvoljen luksuz, ona se bavila pitanjem ukusa. Ovom prilikom, za promenu, ne mislim na političare, već na predstavnike proevropske i nacionalno osvešćene elite, koju još povezuje ljubav prema novcu i potpuno odsustvo empatije prema bilo kom čoveku".

Tasovac se obratio takozvanoj društvenoj eliti.

"Zaokupljeni idejom da se propada sa ukusom, evropski ili sa tri prsta svejedno, oni ne vide u komentarima na internetu tenziju jedne mlade generacije, koja bi vrlo rado sedela na mestu snimanja spota, ali za to nema ni finansijske, ni geografske mogućnosti. Kada ova izgubljena generacija mladih ljudi osvoji kritičnu masu - na našim ulicama ćemo imati srpsko proleće. Ali, to našu elitu ne brine. Ona je razapeta između Exita i Guče a za mene su te primedbe dve strane iste medalje koje se finansiraju kroz prodaju piva i političke donacije, što sa medicinske takče gledano izaziva bolest zavisnosti".

Direktor Beogradske filharmonije Srbiju je nazvao "beznanedžno anesteziranoj lošom energijom", a onima koji su zabrinuti za moralni kredibilitet Filharmonije poručio je da nije sklon ni izvinjavanjima, ni štrajkovima glađu.

Uz efektan završetak, koji je pokriven zvučnim signalom, Tasovac je koristio "birane reči". Na spotu piše da su "u završnom delu izjave gospodina Tasovca korišćeni stenogrami sa sednica Narodne skupštine Republike Srbije".



(MONDO)