
Britanski istoričar umetnosti Ros King decenijama proučava "Poslednju večeru" Leonarda da Vinčija, i tvrdi da je slavni umetnik ubacio svoj autoportret na dva mesta na slici.
"Ne znamo mnogo o tome kako je Da Vinči izgledao u vreme kada je slika nastala, ali njegov nos je veoma prepoznatljiv, i našli smo ga na čak dve figure", rekao je on za britansku štampu.
King kaže da su nosevi koji "krase" dva apostola na slici zapravo Da Vinčijev nos, što znači da se umetnik pojavljuje na dva mesta na svom remek-delu.
"Ne znamo mnogo o tome kako je Da Vinči izgledao u vreme kada je slika nastala, ali njegov nos je veoma prepoznatljiv, i našli smo ga na čak dve figure", rekao je on za britansku štampu.
King kaže da su nosevi koji "krase" dva apostola na slici zapravo Da Vinčijev nos, što znači da se umetnik pojavljuje na dva mesta na svom remek-delu.
"Duga kosa, brada i 'grčki' nos nisu bili karakteristični za ljude tog doba, pa mislimo da je na dva mesta na slici zapravo Leonardo".
On nije otkrio koja dva apostola su prerušeni autoportreti italijanskog majstora, pa je verovatno teoretičarima zavere koji u Da Vinčijevim delima vide "sve i svašta" dao materijal za nove analize.
(MONDO)
On nije otkrio koja dva apostola su prerušeni autoportreti italijanskog majstora, pa je verovatno teoretičarima zavere koji u Da Vinčijevim delima vide "sve i svašta" dao materijal za nove analize.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.