
Mitska škola za oblikovanje, arhitekturu i zanatstvo Bauhaus u gradu Dasau u istočnom delu Nemačke, posle deset godina restauracije, ovog vikenda otvorila je vrata posetiocima, obnovljena i ponovo uredjena kao kada je nastala pre 80 godina.
Zdanje utopističke škole koja je radikalno promenila dizajn 20. veka pre nego što je sa dolaskom nacista zatvorena 1932. godine, posetioci ponovo mogu da obilaze gotovo u celosti. Radionice u kojima je predavao njen direktor i osnivač Valter Gropijus (1883-1969) ponovo su uredjene onako kako su nekada izgledale. Fasada zgrade uradjene od betona, stakla i čelika, stepeništa, vrata i prozori ponovo su obojeni u belo, ali i u crveno, žuto i plavo, kao u vreme nastanka škole.
Ogroman broj fotografija iz perioda kada je škola bila u punom zamahu, koje odslikavaju bezbrižnost ludih dvadesetih i entuzijazam mesta gde su umetnost i zanatstvo čili bili jedno "mogu da ostave utisak da je Bauhaus bio crno-belo zdanje ili zdanje koje je odisalo sivilom. Bauhaus je ustvari bio pun boja", rekao je Valter Prige odovoran za postaljanje izložbe pod nazivom "Bauhaus, ikona modernizma".
S obzirom na visinu troškova radova koji dostižu 17 miliona evra režim u bivšoj Nemačkoj Demokratskoj Republici nije mogao da ih sprovede do kraja, naveo je Prige.
"Maksimalno smo se približili estetici slavne škole", izjvio je povodom ovog dogadjaja Omar Akbar, upravnik Fondacije Bauhaus pod čijom se ingerencijom nalazi nekadašnja škola, prenele su agencije.
Svojim čistim linijama, velikom luminoznošću i funkcionalnošću, asimetrična gradjevina sa čuvenim natpisoma "BAUHAUS" danas ponovo sija starim sjajem. Unet na listu svetske baštine Uneska, Bauhaus više nije škola ali svake godine primi najmanje 80.000 posetilaca.
Bauhaus je nastao sjedinjavanjem škola za primenjenu i likovnu umetnost čiji je glavni cilj bio sjedinjavanje umetnosti i zanatstva, harmonično jedinstvo svih umetnosti pod okriljem moderne arhitekture i brisanje razlika izmedju monumentalne i dekortivne umetnosti. Obrazovanje nije bilo ograničeno na umetničko zanatstvo već na izvodjenje modela za masovnu industrijsku proizvodnju.
Staro geslo škole bilo je "praktično, jeftino i lepo" što su usvojili mnogi današnji uspešni proizvodjači upotrebnih predmeta.
Na proleće u zdanju Bauhausa biće postavljena još jedna stalna izložba kojom će se odati počast velikim umetnicima koji su bili predavači ove slavne škole kao što su Pol Kle (1879-1940), Vasilij Kandinski (1866-1944) i Laslo Moholi Nadj.
(Tanjug)
Zdanje utopističke škole koja je radikalno promenila dizajn 20. veka pre nego što je sa dolaskom nacista zatvorena 1932. godine, posetioci ponovo mogu da obilaze gotovo u celosti. Radionice u kojima je predavao njen direktor i osnivač Valter Gropijus (1883-1969) ponovo su uredjene onako kako su nekada izgledale. Fasada zgrade uradjene od betona, stakla i čelika, stepeništa, vrata i prozori ponovo su obojeni u belo, ali i u crveno, žuto i plavo, kao u vreme nastanka škole.
Ogroman broj fotografija iz perioda kada je škola bila u punom zamahu, koje odslikavaju bezbrižnost ludih dvadesetih i entuzijazam mesta gde su umetnost i zanatstvo čili bili jedno "mogu da ostave utisak da je Bauhaus bio crno-belo zdanje ili zdanje koje je odisalo sivilom. Bauhaus je ustvari bio pun boja", rekao je Valter Prige odovoran za postaljanje izložbe pod nazivom "Bauhaus, ikona modernizma".
S obzirom na visinu troškova radova koji dostižu 17 miliona evra režim u bivšoj Nemačkoj Demokratskoj Republici nije mogao da ih sprovede do kraja, naveo je Prige.
"Maksimalno smo se približili estetici slavne škole", izjvio je povodom ovog dogadjaja Omar Akbar, upravnik Fondacije Bauhaus pod čijom se ingerencijom nalazi nekadašnja škola, prenele su agencije.
Svojim čistim linijama, velikom luminoznošću i funkcionalnošću, asimetrična gradjevina sa čuvenim natpisoma "BAUHAUS" danas ponovo sija starim sjajem. Unet na listu svetske baštine Uneska, Bauhaus više nije škola ali svake godine primi najmanje 80.000 posetilaca.
Bauhaus je nastao sjedinjavanjem škola za primenjenu i likovnu umetnost čiji je glavni cilj bio sjedinjavanje umetnosti i zanatstva, harmonično jedinstvo svih umetnosti pod okriljem moderne arhitekture i brisanje razlika izmedju monumentalne i dekortivne umetnosti. Obrazovanje nije bilo ograničeno na umetničko zanatstvo već na izvodjenje modela za masovnu industrijsku proizvodnju.
Staro geslo škole bilo je "praktično, jeftino i lepo" što su usvojili mnogi današnji uspešni proizvodjači upotrebnih predmeta.
Na proleće u zdanju Bauhausa biće postavljena još jedna stalna izložba kojom će se odati počast velikim umetnicima koji su bili predavači ove slavne škole kao što su Pol Kle (1879-1940), Vasilij Kandinski (1866-1944) i Laslo Moholi Nadj.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.