
Milanska Skala otvorila je u četvrtak uveče novu opersku sezonu u velikom sjaju, novom postavkom "Aide" u režiji Franka Zefirelija, javile su agencije.
Premijeri dela Djuzepea Verdija, za koju je Zefireli (83) rekao da ju je napravio s ambicijom da bude "Aida svih Aida", prisustvovao je i premijer Italije Romano Prodi sa svojom gošćom, predsednicom Vlade Nemačke Angelom Merkel.
Zefireliju je to bio prvi novi komad u slavnoj operskoj kući posle 14 godina, a po završetku publika je njega i izvodjače nagradila tridesetominutnim ovacijama.
Najskuplje ulaznice za predstavu koštale su 2.000 evra, a karte za svih 11 planiranih izvodjenja rasprodate su za 24 časa od puštanja u prodaju.
Junakinja Verdijevog remek-dela iz 1871. godine je Aida, etiopska princeza koja postaje robinja u drevnom Egiptu. Egipatski general Radames mora da odabere izmedju ljubavi prema njoj i odanosti faraonu. Na kraju, dok ih svojevoljno zakopavaju žive, ljubavnici pevaju "Zbogom, dolino suza".
U novoj postavci, u trijumfalnom Radamesovom maršu na kraju drugog čina, na sceni je više od 300 ljudi, a osam trubača spušta se na scenu i svira viseći nad pozornicom. Za izradu Tutankamonove maske koja dominira scenom, utrošeno je 200 kilograma zlatne prašine.
U ulozi Aide je sopran Violeta Urmana, dok je Radames tenor Roberto Alanja.
Zefireli je ove sedmice izjavio da je njegov cilj spasavanje italijanske opere od "kriminalnih" stranih režisera koji, kako smatra, kvare opere menjanjem libreta.
"Ako se ne zaštitimo od takvog varvarizma, naša deca neće ni znati šta je to opera", kazao je listu "Korijere dela sera" režiser filmske verzije "Romea i Julije" iz 1968.
(Beta)
Premijeri dela Djuzepea Verdija, za koju je Zefireli (83) rekao da ju je napravio s ambicijom da bude "Aida svih Aida", prisustvovao je i premijer Italije Romano Prodi sa svojom gošćom, predsednicom Vlade Nemačke Angelom Merkel.
Zefireliju je to bio prvi novi komad u slavnoj operskoj kući posle 14 godina, a po završetku publika je njega i izvodjače nagradila tridesetominutnim ovacijama.
Najskuplje ulaznice za predstavu koštale su 2.000 evra, a karte za svih 11 planiranih izvodjenja rasprodate su za 24 časa od puštanja u prodaju.
Junakinja Verdijevog remek-dela iz 1871. godine je Aida, etiopska princeza koja postaje robinja u drevnom Egiptu. Egipatski general Radames mora da odabere izmedju ljubavi prema njoj i odanosti faraonu. Na kraju, dok ih svojevoljno zakopavaju žive, ljubavnici pevaju "Zbogom, dolino suza".
U novoj postavci, u trijumfalnom Radamesovom maršu na kraju drugog čina, na sceni je više od 300 ljudi, a osam trubača spušta se na scenu i svira viseći nad pozornicom. Za izradu Tutankamonove maske koja dominira scenom, utrošeno je 200 kilograma zlatne prašine.
U ulozi Aide je sopran Violeta Urmana, dok je Radames tenor Roberto Alanja.
Zefireli je ove sedmice izjavio da je njegov cilj spasavanje italijanske opere od "kriminalnih" stranih režisera koji, kako smatra, kvare opere menjanjem libreta.
"Ako se ne zaštitimo od takvog varvarizma, naša deca neće ni znati šta je to opera", kazao je listu "Korijere dela sera" režiser filmske verzije "Romea i Julije" iz 1968.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.